Fuktmask för extremt känslig ansiktshy

Rosett

Trådstartare
Har kört med honung men det kanske inte tillför så mycket fukt så undrar om ni har några tips?
Helst utan parabener, linolool och andra onödiga tillsatser.
Kanske en man kan göra själv?

Senast ändrad:
Sv: Fuktmask för extremt känslig ansiktshy

Min hud som är både känslig och blandat torr/fet/finnig emellanåt mår superbra av hemmagjord mask på avocado + kakao.

Mmm! Låter gott :d Jag har tänkt på avocado men det blir alltid att jag äter upp den i stället. :meh:
Använder du en hel avocado då? Hur mycket kakao?

Mmm! Låter gott :d Jag har tänkt på avocado men det blir alltid att jag äter upp den i stället. :meh:
Använder du en hel avocado då? Hur mycket kakao?

Hihi jag med! Men det blir jättemycket mask av 1/2 avocado så du kan nöja dig med 1/4 och sen äta upp resten. Gott inuti och utanpå!

Jag blandar med så mycket kakao att det blir en mörkbrun smet, men inte så mycket att det blir torrt och grynigt. Är väl 1msk ungefär :).

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 312
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
283
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft kalla händer och fötter, och har en släng av Raynauds syndrom, dvs blodcirkulationen stänger av i fingrar och tår...
Svar
6
· Visningar
294
Kropp & Själ Hej. Jag undrar om någon har erfarenhet och tips på produkter till ansikte som har både exem och akne? Min unga tonåring har alltid... 2
Svar
23
· Visningar
554
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka