Sv: Fullcheek

Jag satte en gång en rem under hakan på hästen jag red tidigare då hon kunde få för sig att vända bettet upp och ner. Bettet blir liksom stadigare i munnen. Men det är INTE meningen att remmen ska spännas åt liksom, den ska ligga mjukt imot och bara stöjda...

Hoppas att du förstår min förklaring...

//Lillan

Sv: Fullcheek

Álin skrev:
Jag använder ett tredelat, det fungerar jättebra på hästar utan servostyrning, som min :D Alltså gör det lättare att svänga eftersom stängerna trycker lite på motsatta sidan när man tar i tygeln.
Sen ligger det ju helt stilla i munnen med.

stämmer in, har ett tvådelat sånt på min häst... blir lättare att svänga då (behöver bara planera svängen 5m i förväg då istället för 20m...:D )

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 942
Senast: Görel
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
500
Utrustning Inspirerad av tränstråden 🙂 Har ni hästar som tydligt visar vilka bett som de uppskattar mer än andra?
Svar
9
· Visningar
360
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III