Fullt i stallet??

Virveln

Trådstartare
När det skrivs i annonserna att hästarna säljs pga att det är fullt i stallet, så undrar jag var de står tills de är sålda:confused::confused:

Vet mer än en annonsör som blåljuger, men det låter väl bättre än att säga att man inte klarar av hästen:eek:
 
Sv: Fullt i stallet??

Ibland är det så att hästar är på väg in och då måste någon iväg. Så hästen HAR plats IDAG men inte länge till.
 
Sv: Fullt i stallet??

Tja,
Jag har 4 hästar men bara 3 boxar. (lösdrift), mitt stall är överfullt ;)
Ett tag hade jag en minishettis som bodde i stallgången eller i samma box som gamlingen..
 
Sv: Fullt i stallet??

Tja,
Jag har 4 hästar men bara 3 boxar. (lösdrift), mitt stall är överfullt ;)
Ett tag hade jag en minishettis som bodde i stallgången eller i samma box som gamlingen..

:D:bow:
Det där är vi nog många som känner igen, det är så lätt att samla på sig lite för många. Hur många tillfälliga nödlösningar har man inte sett med hästar på logen, i stallgången, spolspiltan osv, hemma minns jag att traktorn åkte ut och blev tilfällig lösdrift.

Har också varit med om att man lovat stallplats till ngn från ett visst datum för att man räknat med att ha fått sålt ngn häst till dess....
 
Sv: Fullt i stallet??

hemma minns jag att traktorn åkte ut och blev tilfällig lösdrift.


Vilket Stor traktor ni måtte ha om den kunde agera lösdrift...
Och hur kommer hästarna upp i hytten???
:D
 
Sv: Fullt i stallet??

När det skrivs i annonserna att hästarna säljs pga att det är fullt i stallet, så undrar jag var de står tills de är sålda:confused::confused:

Vet mer än en annonsör som blåljuger, men det låter väl bättre än att säga att man inte klarar av hästen:eek:

Lösdrift, tillfälliga lösningar, grannar, vänner, två i samma box, uteboxar.....
För många kan ju även vara ekonomi inte den faktiska platesn.
 
Sv: Fullt i stallet??

Det kan ju vara så att hästen rent fysiskt får plats, men att fodret inte kommer att räcka till alla hästarna resten av vintern, och om man inte får sålt en av hästarna har man inte råd att köpa mer foder. Och ett moment 22 uppstår, som man helst inte vill berätta för allt och alla, kanske.

Sedan håller ju årsfölen på att växa upp och kräva sin egen plats, och de som fått hingstföl kommer snart att drabbas av "akut platsbrist" när de inser att det lille krabaten inte kan gå med sin mamma och de andra stona längre.
 
Sv: Fullt i stallet??

Varför skulle man ljuga om en sådan sak? Själv måste jag sälja en av mina hästar pga platsbrist. Jag har löst det tillfälligt sålänge.
 
Sv: Fullt i stallet??

Vi har en behandlingsbox som alltid står tom.Den används vid medicinering och behandling.Ibland har det hänt att vi har varit tvungna att använda den några veckor permanent för att vi "fått fullt" i stallet.Det kan ju vara så för en del som skriver i annonserna

Vi har aldrig skrivit så i en annons,jag tycker det låter bedrövligt :)
 
Sv: Fullt i stallet??

Tror att det är rätt vanligt att vissa människor samlar på sig lite för mycket ibland. Planerat eller oplanerat det kvittar. Speciellt på sommaren är det lätt att hästarnas antal blir lite många. Sen kommer hösten och hästarna skall stallas upp... Eller att någon lämnar ut en eller ett par på foder.. och fyller luckorna i stallet efter dem med andra hästar. Sen kommer plötsligt en foderhäst hem av någon orsak... och vips så är platsbristen ett faktum.

Själv har jag sedan många år levt efter den regeln att det alltid skall finnas minst en tom plats i stallet.. Har själv för tillfället bara två hästar... men boxplats för fyra och lösdriftplats för ytterligare fyra.... Har dock aldrig tack vare att en plats alltid står tom hamnat i den situationen att jag har platsbrist.

Vintertid brukar det plötsligt dyka upp inackorderingar som av någon orsak akut letar stallplats. Då kan stallet tillfälligt bli fullt.. men som sagt.. jag har aldrig haft fler hästar än plats.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
630
Senast: valy
·
Ekonomi & Juridik Hej Alla Vad gäller om man själv säger upp boxplatsen pga hälso skäl ? Stallet är fullt av svartmögel och det är mest inne i en...
Svar
11
· Visningar
2 150
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 589
Senast: bobbbo
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 372
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp