Fundering ang verksamhet/beställningar...

C

cissiny

Jag hoppas att detta inte tolkas som reklam, och att det ligger på rätt forum. I och för sig så borde det ju knappast göra så mycket reklam, den här typen av inlägg? :confused: (Snarare tvärtom)

Jo. Det är ju så att jag säljer en del saker... (nämner ingenting, för att inte göra reklam, men ni kanske vet ändå...). Produkter som kommer av att jag är ute på tävlingar så att säga...
Just nu är det ju "högsäsong" så att säga, mycket tävlingar att åka på. Så nu är det jobb 7 dagar i veckan, mer än 8 timmar per dag, som gäller. Och ändå är det svårt att hinna med. Verksamheten genererar definitivt inte så mycket att´vi kan anställa någon till hjälp.

"Produkterna" tenderar att bli försenade. Nu har det ju iofs hänt mycket runtomkring, omständigheter man inte kan styra över, som gett upphov till "köbildning" om man säger så.

Nu till min fråga - idealet hade om man kunde ha fokuserat på tävlingarna nu när det är säsong, och sålt i höst. Men kan man göra så, när folk ringer? Be dem återkomma t ex om en månad? Är inte det väldigt oartigt? Det känns fel att inte åka ut på tävlingar...

Nu blir det ju luddigt, just eftersom jag inte vill göra reklam. Och framförallt inte att inlägget tas bort!
Vad tycker ni, om ni vill köpa en produkt och leverantören ber er återkomma?

Funderar mycket på det här, det börjar kännas ohållbart just nu med massor av jobb och ändå svårt att hinna med... :crazy: Och som sagt, det finns absolut inte utrymme för att anställa någon...

Synpunkter är mycket välkomna!

Mvh Cissi
 
Hej hej!

Jag har ingen aning om vad det är du pysslar med, därför blir mitt svar kanske fel men jag gör ett försök i alla fall.

Som försäljare anser jag det är viktigt att man är ärligt och att kunna hålla det man lovar. Därför skulle jag som kund uppskatta att en leverantör säger till mig att "Du, jättekul att du ringde hit och vill ha min produkt, men jag är mitt i min tävlingssäsong och har flera beställningar att hinna klart med. Om det inte är bråttom kanske jag kan få återkomma till dig i slutet av augusti så lovar jag att jag kan ge dig lite bättre service".

//Pinglan
 
Nu jobbar ju jag med något helt annat men försäljning iaf.

Just nu kan vi inte leverera så mkt som kunder önskar. Därför förklarar vi för de som ringer och vill beställa att det inte räcker till alla men återkom om en vecka så ska det nog lösa sig.

Ingen har hittills tagit illa upp. Bättre att göra så än att lova mer än man kan hålla.
 
Svårt att veta i och med att man inte vet vad det är för "produkter"
Om det är något som är väldigt eftertraktat och svårt att få tag i, så väntar folk, annars kan de nog "hoppa" över en och söka efter andra återförsäljare
 
Det beror på... Om du syftar på "produkterna" man kan läsa om på hemsideadressen längst ned i ditt inlägg tycker jag inte att det är konstigt om kunden inte kan få det gjort på stört. Den typen av "produkter" är ju snarare konsulttjänster och för att tillhandahålla dem krävs i första hand tid, antar jag. Då är det, åtminstone i "företagsvärlden", helt OK att kunden inte kan få leverans genast. (Jag jobbar som konsult.)

Vad som däremot kan vara bra är att du föreslår kunden att h*n kan få hjälp om X dagar/veckor, men det kräver att du har en god planering av din verksamhet för att kunna hålla leveranstider. Om inte får du förmodligen en sur eller missad kund. Det är trevligare mot kunden om du lovar att höra av dig dag X/vecka X och verkligen gör det, istället för att kunden ska behöva jaga dig. Inom hästbranschen kan det där med kundtänk och service behöva förbättras, t.ex. hos en del ridklubbar, tränare, veterinärer och hovslagare.

Har kunden bråttom vänder h*n sig antagligen till någon annan. Åtminstone om det finns andra som kan leverera en likadan "produkt".
 
I ditt fall av produkter skulle jag nog inte bli avskräckt som kund om jag fick besked att det kunde dröja. Däremot skulle jag nog gärna vilja ha besked om hur länge jag fick vänta, mest för att slippa vara förväntansfull varenda dag :D
 
Tack allihop för jättebra synpunkter! :D

Skriver mer efter helgen...

Mycket tacksam för era inlägg!!! :bow: :bow: :bow:

Mvh Cissi
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp