Bukefalos 28 år!

Fundering...

MissFideli

Trådstartare
Jag är inget vidare på rörelser som ni märker och måste fråga en sak.
På en optimal dressyrhäst vill man ha att den sitter på rumpan i princip och är väldigt lätt i framdelen. Men den ska helst lyfta massor på bakbenen och inga bensprattel fram. Hur går det ihop? En häst som är väldigt lätt fram borde ju rimligtvis röra sig mycket uppåt och eftersom den ska sitta ner bak (eller ja, ni förstår) så borde det vara svårare för den att kliva på högt med sina bakben.

Hjälp?
 
Den ska vinkla mer bak. Men visst vill man att hästen ska röra sig uppåt fram, den ska liksom lätta lite med framdelen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
851
Senast: AraSlei
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: Murray
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 867
Senast: Takire
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 998
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp