Jo, visst förstår jag att våra pållar inte är vilda djur, men deras kroppar måste ju vara funtade på nåt sätt iallafall.....det är ju inte för inte dom
slutar växa på vinterhalvåret då maten är som svårast för dom...jag tror nämligen att man kan få lika hållbara hästar om man följer deras cykel..men då är ju frågan...VAD är deras cykel??

själv är jag /försöker jag vara noga med vad dom får i sig, men eftersom jag inte vill att hästarna skall vara utan grovfoder någongång under dygnet så är det svårt att räkna på vad dom verkligen får i sig...fast det är ju många faktorer som spelar in för att få en hållbar häst, och inte endast maten
varför jag funderar nu är för att jag såg en ettåring(hbl) i veckan som var en bra bit över 160, och att jag får en hel del unga hästar (2-3 år)med förändringar i framförallt framknäna
en kompis till mig har leasat en 2 åring som bara varit sparsamt tränad och har urkalningar i framknäna ändå...i detta fallet tror jag dock mer på dålig avmakning och alldeles för dåligt hö o mineraler under hennes första år(OBS ..inte min kompis som fött upp)
så visst skall dom ha bra mat, men det jag funderar över är om man kanske skulle dra ner
värdena under vinterhalvåret på dom
( nu tänker jag mest på unghästar)