funderingar om italienslakthandlarna...

MalinSophia

Trådstartare
har lite funderingar på det här med "folk som skaffar hästar te slakt i italien". de här italienhandlarna ,ser de ut som vanligt hästfolk? som ser på hästen med kärlek i ögonen? går det verkligen inte att sålla bort bland köparna... vill verkligen tro att jag är en god människokännare och kan se vem som är seriös eller ej. det här gör mig livrädd att ens tänka på att sälja häst.

Sv: funderingar om italienslakthandlarna...

ja usch....nä jag vet faktiskt inte om man kan sålla bort dom....tror att de antaglien är väldigt bra "skådespelare".....som tur är så är dom väl en mioritet(i allafall i sverige) så förhoppningsvis så händer det inte

Det finns de som åker runt med småtjejer som får rida mot att de låtsas vara en familj så säljarna ska gå på skitsnacket att det är frågan om ett livslångt hem. Är de här på buke som känner till de här som annonserar efter slakthästar och som lovar guld och gröna skogar om de får hästen istället för att man låter slakta den. Visst, de löftena gäller så länge transporten är inom synhåll för fd ägare. Vad som händer sen får ingen veta eftersom varken köparna eller hästen går att få tag på mer. :angel:

Det finns de som t o m annonserar här på Buke (AnnonsDirekt) om att de köper varmblodiga travare för max 500 kronor och ser till att de kommer till ett gott hem.
Samma hästhandlare har många hästar till salu på sin hemsida men skriver aldrig att h*n söker ett nytt hem till en varmblodig travare :angel:

Immer

skulle aldrig sälja min häst för en 500ing för att den ska få komma till ett gott hem. kan de fixa ett gott hem så kan jag också hitta ett för ett bättre pris.
jag var faktiskt med om att det kom en gubbe med en unge i gummistövlar o kollade på ett travarsto som jag tog hand om, jag lätt henne inte ens rida själv och det blev ingen häst för dem.

Skulle du kunna PM:a mig om vilken annons/säljare det är du menar?:angel:

jag vet om en som sålde sin gamla travare för 5000, efter att dom hämtat hästen gick det inte att få tag på personerna mer. verkade tydligen seriösa fram tills hästen va hämtad. vad som hänt med pållen sedan är det ingen som vet. så "uppköparna" köper inte bara för 500 kr.

Skulle du kunna PM:a mig om vilken annons/säljare det är du menar?:angel:

Det är bara en vecka sedan jag såg annonsen senast - nu verkar den vara borta. Men eftersom den här hästhandlaren ofta annonserar så kommer det nog snart en ny annons. Brukar stå under "Hästar säljes -9999 kr")

Immer

jag är en av dom som annonserar att jag köper varmblod.vet inte hur man lägger in bilder själv på hemsidan,men alla är välkomna hem och träffa mina blodingar.:p
har sålt en hel del av blodingar tidigare och kommer att fortsätta med det
har aldrig skickat eller kommer inte att skicka någon häst.ska den slaktas så kör jag till slakteriet eller så tas den bort hemma.

I min trakt så finns det några namn man passar sig för.

Ett tydligt kännetecken är pengar i tjocka plånböcker eller sedelrullar, en snabb titt på hästens tänder - gamla vanor sitter djupt, även om hästen ska gå till slakt så tittar dom allt.
Jag har skickat iväg köpare av den här sorten som varit tvärilskna för jag vägrat sälja till dom....

har lite funderingar på det här med "folk som skaffar hästar te slakt i italien". de här italienhandlarna ,ser de ut som vanligt hästfolk? som ser på hästen med kärlek i ögonen? går det verkligen inte att sålla bort bland köparna... vill verkligen tro att jag är en god människokännare och kan se vem som är seriös eller ej. det här gör mig livrädd att ens tänka på att sälja häst.

Det finns ett sätt att garantera att man slipper såna hästuppköpare, och det är att alltid sälja till ett pris som ligger en bra bit över slaktpris! :idea:

hmm vet folk i denna tråd som köpt å skicka på slakt i holland... så akta er för hästhandlare överhuvudtaget!

ja det är nog jävligt svårt det där. det går ju inte sluta att sälja så man får väl helt enkelt hålla tummarna för att ens hästar får det bra.
själv blev vi nog lite lurade när vi köpte våran travare för 14 år sedan, gammla ägarn tog ut ett överpris. men han var verkligen värd sitt pris, idag skulle jag ge vad som helst för honom. jag tycker som alla ni andra att priserna ska va högre men så länge aveln spottar ut "värdelösa" travare så kommer de att säljas billigt el. gå te slakt. jag är också så kass att jag tänker köpa en av dessa billiga travare när det e dags men den kommer garanterat komma te ett gott hem.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 542
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 514
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 290
Senast: Sasse
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 417
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka