Funderingar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Moej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 760
M

Moej

Vad är det för skillnad på islandssadel och vanlig? Min häst har en islands nu, men jag funderar på att köpa en vanlig. Men vad är bekvämast för hästen?

Hur sköter ni eran utrustning?

Hur förvarar ni eran utrustning?

Vad har ni för hästgrejer hemma? (Hemma, inte i stallet)

Sv: Funderingar

skillnaden är väl mest att islandssadlarna har ribbad sits?? :confused: för hästen lär det ju inte vara så stor skillnad om man förutsätter att sadeln passar bra och är utprovad efter hästen.

jag brukar smörja mina träns och lädersaker vid behov. de saker som itne används så ofta fettas bara in någon gång i bland. de saker som använs oftare putsar jag upp när dom är smutsiga. tex en gång i veckan. de håller bra ändå utan pedantisk putsning :D

jag har mycket saker i källaren hemma då allt inte används och vi inte har något lås på sadelkammaren tycker jag det är onödigt att det hänger där ute. det som används hänger i sadelkammaren. änsålänge finns allt kvar. har iofs inte kikat efter idag på eftermiddagen :eek:

allt som inte används.

Sv: Funderingar

Hur sköter ni eran utrustning?
Smörjer tränsen och förbygeln när de börjar bli skitiga. Är ganska dålig på att smörja faktiskt :o Blir väl en gång i månaden eller ngt.

Hur förvarar ni eran utrustning?
Har allt upphängt i sadelkammaren. Det som inte används så ofta ligger nedpackat i en stor plastlåda :)

Vad har ni för hästgrejer hemma?
Hm... Just nu har jag bara ett flugpannband och en halsförlängare.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 831
Senast: Murray
·
R
Anläggning Under rådande snöoväder började jag att fundera på snöröjningen här hemma på vår gård. Jag tänkte på hur man gjorde förr, när hästar...
Svar
12
· Visningar
1 322
Senast: Cattis_E
·
Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 416
Senast: animalasia
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka