Fundersam ang ridbyxor

Ajda

Trådstartare
Har bestämt mig för att köpa ett par rutiga ridbyxor när lönen kommer.
De rutiga Pikeur ridbyxorna är ju urfina, MEN är de värda 1700:- (!!!)?
Eller ska jag satsa på de nya svart-rutiga i h**ks katalogen för 579:- ?

Hur är kvalitén i pikeur ridbrallorna? Är de värda pengarna? Man är ju inte direkt rädd om ridbyxorna när man är i stallet. Ute i ur och skur, i skogen, hämtar hö och halm, borstar hästen osv...

Nu när jag tänker efter så lutar det nog åt "budget varianten" (h**ks) :) Dom är ju också fina. :smirk:

Sv: Fundersam ang ridbyxor

Pikuers ridbyxor är kanon. Även om de kostar mycket är de värda priset. Mkt bra passform, välsydda o som sagt mkt bra kvalitet. Har två helskodda, ett par grå o ett par rutiga, o ska köpa ett par tyg eller knäskodda nu i höst, tyvärr slitit ut de gamla såna, men de hade jag lääänge. Där har du ett par ridbyxor som håller länge! Favorit :bump:

hade jag pengarna hade jag gladeligen iunvesterat. Det är en investering. de håller länge.

Har ett par vita helskodda. Dock anv de ju inte daglogen. Men passform och snitt är så snyggt att jag skulle kunna tänka ha dem till vardags.. sitter super i rumpa och midja. Min modell är halvhög i midjan. Kommer ej ihåg namn, kostade 1300 kr.

Jag hade nog valt Hööks rutiga ridbyxor, tycker att de är jättefina. Himla sköna, funderar själv på att köpa mig ett par. Ska dock vänta ett tag, har nämligen sett dem som nyhet i brunt! De fanns i en annons från Hööks som jag såg i en hästtidning jag köpte förra veckan. Var just inne på deras hemsida och där fanns de fortfarande bara i svart eller blårutiga. Ska maila och höra när de kommer till affärerna.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har Pikeur rutiga helskodda och de är nog några av de bästa ridbyxor jag har :love:

Jag tycker inte alls om hööks ridbyxor. ingen jag proat eller haft har varit bra alls :crazy:
Haft ett par pikeur jag köpte på rea och även om de är rätt sönder så använder jag dem ibland för att de är så bra :p

Jag gillar inte alls Hööks ridbyxor. Men Pikeurs är jättebra!
Har ett par på mig i skrivande stund :D, cremefärgade Lugana.
Dom är dock tygskodda, köpte de på rea för en tredjedel(!) av priset, 400:-.
Normalpriset låg alltså på 1200:-.. Har dock även sett de för 900-1000:- på internet.
Själv köpte jag mina på Euro-Horse mässan i samband med Gothenburg Horseshow.

Tyvärr har jag inte så mycket pengar just nu, men jag ska försöka spara ihop till ett par Pikeur. Alt. Euro-Star som också verkar bra.

Här har dom också rutiga ridbyxor, vet dock inte hur kvalitén är:
http://go.to/carinashastshop
Kolla om det är någon här, som har beställt dom får du se..

Jag har dom Pikeurbyxorna, creme med grå och brun ruta, grå skoning. Dom är supersnygga, jättesköna att ha på sig, går inte ens att jmf med billiga märkeslösa, passformen är heeelt annorlunda. Köp!!! :)

Skrev fel, det är princess min modell heter Tror jag.. lugana är nog den helskodda varianten. och det är ju de tygskodda som jag har.

Jag har Pikeurs ljusblårutiga :eek:
De har besökt tvättmaskinen en gång i veckan sedan februari 2003 och ser fortfarande ut som nya :bow:
Köpte ett par bruna från hööks förra hösten och de ser ut som något katten har mördat och släpat hem efter ett knappt år :mad:

Lägg du dina pengar på Pikeur, de håller och har en tendens att konkurera ut allt annat i ridbyxväg när man väl köpt ett par :love:

Apo

Dom är helt klart värda sina pengar :bow:
Har haft mina i över två år, jag har haft sönder dom (inte med flit) men i övrigt har dom hållt överlägset bäst av alla jag provat.
Passform och färg håller sig fräsch skitlänge.

Hööks ridbyxor skulle jag inte rekomendera dig att köpa om du vill ha kvalite på ridbyxorna utan hellre spara pengar och lägga dem på ett par Pikeur ridbyxor eller ett par andra märkes ridbyxor.
Sitter just nu med ett par Pikeur ridbyxor på mig som jag har haft i två år, de är okej men föredrar hur Euro-Star är i själva byxorna och skoningen (känslan är inviduell). Passformen efter tvätt på ett par Pikeur ridbyxor är bra, bara att dra på sig dem och sedan så formar de sig efter kroppen igen utan att vara fula eller konstiga efter tvätt :D

Så personligen rekomenderar jag dig att köpa ett par Pikeur ridbyxor i stället. Du lär inte bli besviken

Om vi ska vara petiga så har du rätt nu när du rättade till dig själv, Lugana har alltid varit helskodda i modellen :p :d
(vad hände med PM pratandet?) :confused: :( :cry:

Har 6 eller 7 pikeur (2 av dem vita) Pikeur=UNDERBARA!
och deras rutmönster är ju dösnygga också! :banana: för pikeur

Har ni inga bilder på er iförda i era pikeur?
Så man får se passform osv...

Jag va på väg att köpa ett par dyra rutiga ridbyxor för ett tag sen (det va antingen pikeur el eurostar, kommer inte ihåg), men jag ångrade mej för jag tänkte att man tröttnar ju kanske rätt fort på ett par rutiga ridbyxor, o de kanske inte heller jämt är "moderna".

Annars är ju pikeur super, men jag skulle nog hellre köpt ett par enfärgade, som man kan ha JÄMT och hellre ett par billigare rutiga ridbyxor, för då gör de ju inte så mkt om man tröttnar på dem.

Idag köpte jag ett par Pikeur till :banana: Lugana. Svarta med diskreta kritstreck, assnygga med svart skoning. 1090 spänn! Det tyckte jag var värt pengarna! :bump: sen blev det 2 par "billigare "för 700spänn till, nu klarar jag mig ett år eller två :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka