Fundersam!

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare eriica-o21
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 820
E

eriica-o21

Jag sitter nu och funderar lite på om de är värt att köpa en dressyr sadel.. eller om jag ska fortsätta rida i den vanliga allround sadeln. just nu rider jag mest dressyr samt uteritter då jag är rätt hopprädd.

nu till frågan, jag har blivit väldigt mkt för dressyr de är så kul att rida dressyr. Är de värt att köpa en dressyr sadel ? :D:bow:

Sv: Fundersam!

JA! En allround kan aldrig hjälpa dig lika mkt till en rätt sits som en rätt anpassad dressyr kan.

Ungefär som jag tänkte då.. men då tar jag o kollar om hon kan ha den där sadeln och köper den om den passar bilder kommer eventuelt sen :)

gör det!:D Det är ju heller inget som hindrar dig att rida ut i en dressyrsadel, jag tar till och med några språng i min!

//kissan

hoppa i dressyrsadel skulle jag nog inte våga haha :angel: ska testa sadeln imorgon om den passar blir de första ridturen en dressyrlektion i den :D

gör det!:D Det är ju heller inget som hindrar dig att rida ut i en dressyrsadel, jag tar till och med några språng i min!

//kissan

Samma här, no problems! Har egentligen bara haft ett missöde med det. Skulle hoppa några språng (inte särskilt högt) efter en dressyruppvisning på en hingstvisning för många herrans år sedan och brydde mig inte ens om att korta läderna. Blev sparkad under foten av framhoven i språnget vilket gjorde ganska ont faktiskt... :smirk:

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 602
Senast: Mirtai
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 006
Senast: tanten
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka