Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hittade en ny pryl på nätet idag (ny för mig alltså!). Tänkte höra om ngn har erfarenhet av "uppsittarhjälp", om den fungerar OK och om ni skulle rekommendera.
haha men shit vilken rolig liten pryl men jag tror ärligt talat att det blir ganska svajigt och ostadigt med en sån där liten rem. som ngn annan sa, använd en pall. det gör alltid jag och alla andra i mitt stall, skonar både sadel, hästrygg och människa!
Jag kan tycka det är jättebra för dom som har hästar som inte kan stå still vid uppsittning tex. Jag rider en häst som dels är rädd för pallen och som kan få utbrott vid uppsittning, det sista jag vill ha då är en pall han trasslar in sig i! (been there, done that o det tog veckor innan jag ens kom i närheten av honom igen med en pall) och sitta upp från marken går inte om man so jag är smidig som ett kylskåp och 160 lång med hästen som är 170+
Har i och för sig ingen högre modell på
några utav mina hästar.
Men i stallet där jag står med unghästen finns
en häst som är 182 i mankhöjd
Och jag kan faktiskt inte låta bli att fundera på hur skjutton
man skulle ta sig upp om man var tvungen att kliva av eller åker av när man rider ut. Hur tar man sig upp igen???
Räcker verkligen inte att länga stiglädret på denna och stenar är
det ont om
Då kanske en sådan här pryl kan vara bra???