Bukefalos 28 år!

Funkar fållband på jeans?!!!

S

susekl

Funkar fållband på jeans?

Nån som vet om fållband funkar på jeans eller är tyget för tjockt på något vis? Jag funderar på att klippa av ett par jeans som är lite slitna och använda som shorts och i så fall lägga upp med hjälp av fållband. Men frågan är funkar det? Eller måste det fransiga som blir av att man klipper av det sys ändå för att det ska bli bra?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Funkar fållband på jeans?!!!

Vet ej just det svaret, men annars är det ju just nu väldigt modernt att vika upp kanten istället för att sy :idea:
 
Sv: Funkar fållband på jeans?!!!

Jo förvisso men om jag klipper av dem så fransar det väl upp sig efter ett tag?
 
Sv: Funkar fållband på jeans?!!!

Klipp lite längre än du ill att de ska vara och vik två gånger... Då syns inte "klippkanten" och du kan sicksacka om du vill. Annars är väl fransarna det som gör jeansshortsen i många fall
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
964
Senast: starcraft
·
Hemmet Köpte mitt hus av ett alkispar. Mycket av det slitna och förstörda har jag fixat men ett par saker har jag låtit vara eftersom det...
Svar
10
· Visningar
924
Senast: Raderad medlem 68338
·
Anläggning Behöver lite hjälp med aggregat då det jag har slutat funka. Behöver en matarkabel som är typ 7 meter mellan staketet och jordspättet...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: aglaonema
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
857
Senast: mysboll
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Häst med eksem
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp