Funkar fållband på jeans?!!!

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare susekl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 943
S

susekl

Funkar fållband på jeans?

Nån som vet om fållband funkar på jeans eller är tyget för tjockt på något vis? Jag funderar på att klippa av ett par jeans som är lite slitna och använda som shorts och i så fall lägga upp med hjälp av fållband. Men frågan är funkar det? Eller måste det fransiga som blir av att man klipper av det sys ändå för att det ska bli bra?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Funkar fållband på jeans?!!!

Vet ej just det svaret, men annars är det ju just nu väldigt modernt att vika upp kanten istället för att sy :idea:

Jo förvisso men om jag klipper av dem så fransar det väl upp sig efter ett tag?

Klipp lite längre än du ill att de ska vara och vik två gånger... Då syns inte "klippkanten" och du kan sicksacka om du vill. Annars är väl fransarna det som gör jeansshortsen i många fall

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Bakgrund - har liten enskild firma och merparten (nästan alla) av intäkterna betalas med swish på plats. Har tidigare haft en...
Svar
18
· Visningar
921
Senast: soom
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 966
Senast: MiaMia
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
779
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rakt fullcheek bett
  • Vi som letar häst II