Funktion med detta bett?

_Peplis_

Trådstartare
Hur är det meningen att tygeln ska fästas i dessa bettringar?
om man sätter i den översta blir det som vanligt tränsbett då? och om man sätter i den nedre, liite hävstångseffekt?

19b.jpg

Sv: Funktion med detta bett?

hävstång blir det ju inte, för det är väl ingen kedja? däremot blir det lite hissbettseffekt, som på ett pessoa fast mindre.

det blir skarpare än ett vanligt tränsbett även om du har i den översta ringen.

Nu syns det ju inte så bra på bilden, men hur kan det bli hävstångsverkan när tygeln är fäst precis mitt för mundelen? (Antar att mundelen sitter där det ser ut som att den sitter?)

Det finns inte heller någon kedja som håller mot, eller ska det hängas på en i den övre ringen?

man kan nog sätta på en kedja, eller "curb strap". då blir det hävstångseffekt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 236
Senast: dukie
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
398
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka