Funktionärer, hur funkar det i er klubb?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare knas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 007
K

knas

Var funktionär förra helgen. Domarsekreterare.
Vi fick ingen paus mellan klasserna.(3 klasser) Inga ändringar i startlistorna fast det fanns ändringar. Ingen fika. Knappt tack för hjälpen. Ja jag är gnällig.....Som tur var var det en jättetrevlig domare.
Brukar det vara så i din klubb?
Är det då konstigt att folk inte vill hjälpa till?

Sv: Funktionärer, hur funkar det i er klubb?

Nej, vi ser till att göra så gott vi kan så att alla ska vara glada och mätta hela dagen :)

Vi brukar både ha pauser och gratis mat x antal ggr (beroende på hur länge man "funktionerar").

Man brukar ha både lunch och fikapauser. Lunch om man jobbar vid den tiden och fika vid de andra tiderna.

Vi som jobbar heldagar får frukost, förmiddagsfika, lunch och em.fika. Blir det längre kan vi fika två gånger på eftermiddagen också.

Var det dressyrtävling eller?
Och hur stora var klasserna?

Om det bara håller på ett par timmar behövs det väl itne alltid någon rast, men när det håller på länge är det ju självklart.

Vi satt mellan 09.00-13.45. Jag tycker det är alldeles för länge utan rast och fika.Man blir rätt trött av att koncentrera sig hela tiden även om det bara var 4,5 timme.... Vi fick själv säga till ryttarna så det blev 5 min kisspaus iallafall.
Skönt att höra att det finns bättre klubbar. Jag hade väl otur hoppas jag.

Senast ändrad av en moderator:

Okej. Ja det lät ju lite knasigt. Det bör ju iaf vara en 20 minuters paus på 4,5 timme tycker jag.
Sen hur man fördelar det beror ju på.
Men det var dressyr?

Hihi , kolla min signatur!! :rofl: den kom till långt innan det blev så här knasigt och ja det var dressyr.
3 klasser

Senast ändrad av en moderator:

Ovan arrangör? Var det första gången klubben anordnade en dressyrtävling? Domaren brukar kräva 20 min paus mitt i startfältet, alt två 10-15 min pauser (berodene på när på dagen det är) när vi har tävlingar. Har vi missat att sätta ut pauserna så ser domaren till att det blir pauser...

När vi har tävlingar (oavsett dressyr/hoppning) så har vi fm-fika, lunch och em-fika, samt fruktskål till domartornet. Det kan ibland vara lite körigt att hinna med att ta pauser, speciellt på hopptävlingar med många starter där det går i ett hela tiden, men på något sätt fixar det sig alltid.

Kan bara skriva om våra hopptävlingar (där jag hjälper till), men jag vet att dressyrtävlingarna har något liknande.
Jobbar du heldag så får du två fika biljetter (dricka + 2 frallor) och en lunch biljett (dricka + dagens lunch/hamburgare).
Jobbar man halvdag så har jag för mig att man får två fika biljetter.

På hopptävlingar blir det ju atumatiskt pauser, vet inte riktigt när de har pauserna på dressyr tävlingarna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 706
Senast: Ceta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 325
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 060
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns saker jag inte klarar själv, t.ex. att bära ner en garderob från övervåningen till nedre plan och sätta upp en spaljé på en...
Svar
9
· Visningar
1 303
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka