Fy tusan vilken morgon :-(

Betsy

Trådstartare
Imorse när jag vaknade så kilade jag upp på toaletten och då låg min lilla vovve Ruff på golvet och följde mig med blicken. När jag kom tillbaka och kröp ihop i sängen igen så lockade mig till honom men han kom inte, jag försökte igen och så hördes det en hasande ljud över golvet och när jag tittar så ser jag att det är Ruff som inte kan lyfta bakbenen utan drar sig fram på rumpan :cry:
Lyfter ner honom och ut på tomten men han kan inte röra sig utan försöker komma upp men faller ner på rumpan igen! Vi väntar en stund, låter honom vila och masserar lite... Men ingen förändring!

Pappa och lillebror är borta över helgen men vi fick tag på pappa på tlf för att höra om han kan skjutsa om vi måste åka iväg men han kan inte komma iväg... Vi ringer till djurkliniken här i stan men den är helgstängd och hänvisar till Sthlms klinikerna så då måste vi ju åka en bra bit, vilket kräver skjuts men vi får tag på min moster som drar upp sin sambo ur sängen och han lovar att skjutsa. Moster blir jätte ledsen när hon hör att vi är ledsna så han får ta över tlf och så tittar vi i tlf katalogen över vilken öppen klinik som ligger närmast. Så hittar vi en och ringer dit och de säger åt oss att komma på en gång! Vi har inte så mkt pengar hemma vilket vi talar om, men det löser sig säger de och det är något vi får ta senare!
Moster ringer upp och hör efter så att jag inte är ensam hemma utan följer med eller så hämtar hon mig, men jag vill följa med så vi ser till att fixa fram papper och saker som ska med... Vi var som ett par yra höns och helvirriga :o (glömde kopplet kom vi på sen men det spelade ju inte så stor roll när han inte kunde gå iof :crazy: )

Efter några minuter dyker morbror upp med en urriven tlf katalogs karta och tack vare den hittar vi rätt utan några större problem.

Vi fick komma in jätte snabbt och djursjukvårdaren kom in och tog blodprov och en stund senare kom veterinären. Han klämde och kände och konstaterade att det inte var någon särskild led han hade ont i, så det är snarare någon muskel eller en sträckning... Nu har Ruff fått smärtstillande spruta och fick följa med oss hem med order om vila och så ska han äta en diet och så tabletter som vi hämtar ut imorgon på apoteket! Blir han sämre så ska vi åka in igen, men nu kunde han stå upp litegranna iaf!

På vägen hem gick tlf kedjan till pappa, moster & mormor o morfar... Hela släkten var engagerade, tänk att vår skrutt är så älskad :love:

Tänk vad orolig man blir :crazy: Att se honom dra baken efter sig... Jag föreställde mig de värsta scenariorna man kan tänka sig :o :cry:
Men nu ligger han här hemma och verkar piggare, lilla skrutten :love:
Tur att morbror fanns och kunde skjutsa & vad tryggt det känns med duktiga och trevliga klinikpersonal :love:

Var tvungen att skriva av mig!
 
Sv: Fy tusan vilken morgon :-(

vilken skräck! undrar hur det hade gått för mig i en sån situation, jag bor ju flera mil från närmaste släkting och har inte hunnit få så många vänner med bil ännu. men finns det inte taxi som tar hundar?
 
Sv: Fy tusan vilken morgon :-(

Jadå, taxi tar hundar. Iaf de som kan sitta i knä, stora hundar har jag aldrig haft... Men mkt ryms i ett knä vettu ;)

Jag skulle känna mig jätteosäker om jag inte hade tillgång till bil, just såna här gånger. Men blir det inte alltid väldigt trassligt? Att få hem fodersäckar, alla vaccineringar osv. Till träningar, cyklar ni eller åker buss med hunden?

Jag har en kompis som har flera hundar och varken körtkort eller bil, nä jag skulle inte stå ut! :)
 
Sv: Fy tusan vilken morgon :-(

Jo de flesta taxibolag har taxi där hunden kan åka i (kombi) bara man säger till när man beställer.
 
Sv: Fy tusan vilken morgon :-(

jag hämtar fodret med buss eller cykel (tungt! men vad gör man inte för de "små" liven? :love: ). det är lite långt att cykla till kalmar BHK, så vi tar bussen, men mest tränar vi här hemma. samma sak när vi ska till vet för mindre grejer, då blir det buss. de är minst sagt vana resenärer mina vovvar.
 
Sv: Fy tusan vilken morgon :-(

Men lilla Ruff då :crazy:

Du får pussa å kram lille spilevinken i massor från Buffy å Trazzel!

Vet hur du kände dig...men tanke på "trazans" sjukdom förra året :crazy: ingen rolig upplevelse...det önskar man inte ens sin värsta fiende :(

Hur mår han idag?? bättre hoppas jag!

Kram från oss!
 
Sv: Fy tusan vilken morgon :-(

Oj hjälp vilken dag...

*håller tumamrna för skrutten*

Förstår att de va virrigt hade jag me blitt.... har också en vovve som hela släkten tycker om :)....

*kramar på dig*
 
Sv: Fy tusan vilken morgon :-(

ja, man är tacksam över att man kan fixa skjuts!
det är nog omöjligt att ta sig hemifrån mig och dit utan skjuts...
 
Sv: Fy tusan vilken morgon :-(

Tack!

Idag mår Ruff bättre! Han äter som vanligt och har har inget problem med att kissa/bajsa så... (de sa åt oss att ha noga koll på det)

Han haltar fortfarande och man får se till att han tar det lugnt, men det är otroligt skönt att slippa se honom lida och hasa på rumpan :crazy:

Tack igen!

Kramar till dig och vovvarna från mig & Ruff :love:
 
Uppdatering

Lite uppdatering...

De smärtstillande tabletterna fick vi sluta med, han kräktes och kräktes igår kväll och veterinären sa att om det hände så skulle vi inte ge honom några mer tabletter...

Ruff verkar piggare, han äter/dricker/bajsar som vanligt, och emellanåt tror han att han kan röra på sig och hoppa som vanligt så man får passa på honom hela tiden så att han tar det lugnt! Emellanåt haltar han till mer, men det ser mkt bättre ut...

Här kommer en bild på skrutten som jag tog när vi precis kom hem från djurkliniken, han ligger och gosar med sin älsklingsfilt och har vattenskålen nära till hands...

ruffensjuk.jpg
 
Sv: Fy tusan vilken morgon :-(

Stackars er.....

Vi har ju också haft det jobbigt med ens hunden med operationer mm... men idag ska vi förhoppningsvis ta stygnen!! :)

Krama lillruffe från mig, han e ju världens tuffaste pudel!! :love:
 
Sv: Uppdatering

Åh, vilken mardröm. Men vad skönt att lille skrutten klarade sig bra och är på väg upp på benen igen. Håller tummarna!!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 671
Senast: Lhas
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 236
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 877
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp