Tassetass

Trådstartare
Alltså, jag måste bara få visa supermegafyndet jag gjort!

Nästa vecka kommer de här snyggingarna hem till mig! :love:

6526266035.jpg

60-tal, i princip oanvänt (stått nerpackat i ett par decennier) och dessutom till ett riiiktigt bra pris.

Tror ni att jag är nöjd, eller? :bump:

Har ni gjort nå roliga inredningsfynd på sistone?

//Jenny

Sv: Fyyynd!

Åh vad snyggt! vilket fynd!:laugh:

Själv har jag fyndat en röd fåtölj hos pappa och en brun älg i trä på myrorna- Älgen håller nu på att gå igenom en förändring till illgrön så nu letar jag efter någon rosa elefant!

Oh, jag älskar den där stilen på möbler!
dock får jag alltid en väldig längtan efter att måla svart och byta tyg till någon rolig färg :angel:

Jag har inte gjort några fynd, men ska helt klart försöka göra det!

Nå svart färg kommer inte i närheten av de där grejerna, det kan jag lova. ;) Men nytt tyg på stolsitsarna lär det nog bli!

Jag misstänkte det där med svart färg :angel:
Du får lägga in nya bilder på hur det blir när du bytt tyg!

Det ska jag absolut göra!

Men missförstå mig rätt angående den svarta färgen! Jag älskar svart, men hur kul tror du det är med svarta möbler med två vita katter..? ;)

Jag har nästan uteslutande svarta kläder och svart sängöverkast. Jag har två (stora) ljust cremefärgade hundar som gärna har närkontakt med mig och får ligga på sängen. :angel:
Klädrullar är underbara!

Men missförstå mig rätt angående den svarta färgen! Jag älskar svart, men hur kul tror du det är med svarta möbler med två vita katter..? ;)

Ehum... nu vet jag att du ju inte tänker måla denna fina möbel, men bara ett litet inpass... älskar man svarta möbler så KÖPER man svarta möbler, alternativt VÄLDIGT billiga loppisgrejer/ikeabegagnat om man vill måla om.

Att måla om fina retromöbler (i vilken färg det vara må) är ett BROTT och bestraffas med hundra år i bollhavet på ikea (utan korvpaus).

...ville bara säga det :p

Ehum... nu vet jag att du ju inte tänker måla denna fina möbel, men bara ett litet inpass... älskar man svarta möbler så KÖPER man svarta möbler, alternativt VÄLDIGT billiga loppisgrejer/ikeabegagnat om man vill måla om.

Att måla om fina retromöbler (i vilken färg det vara må) är ett BROTT och bestraffas med hundra år i bollhavet på ikea (utan korvpaus).

Det var därför jag trodde att hon från början inte ville måla svart :p Jag vet att många ser det som "ett brott" att göra någonting sådant :D

...ville bara säga det :p

Är det bra skick på grejerna är det fan ett brott att måla om dem, det håller jag heeelt med om!

Vad är det för tyg nu?
Den låter så "oanvänd" så det skulle ju nästan kunna vara originaltyget, eller?

Jag hoppas det! Då lär det inte bytas tyg, om det inte visar sig att allt fastnar på det (i katthårsväg då) eller att katterna klöser på det, då kommer jag dra på ett nytt tyg för att skydda originalet.

Så klokt!
vad spännande då att se vad det är för tyg! :banana:

Grattis till dig som är nöjd!

Men?
:crazy: Hur kan man vara glad för att ha hittat något så tråkigt och fult?

//mimmipigg,
uppfödd på sextiotalet och har lite svårt att förstå det vackra med föräldrarnas gamla fula möbler.

Som 80-talist har jag ju knappt aldrig sett såna där möbler i verkligheten. :D Å andra sidan ratar jag det mesta som var poppis under 80-90-talet, och till stor del även 2000-talet, eftersom jag tycker det är tråkigt och trist. Furu och terracotta och kantiga möbler och märkliga färger och glasskivor/marmor på borden och möbler i trä och metall och mitt största hatobjekt: EK... *ryser*

Det är häftigt hur sådant här går i cykler och hur det som var mode för 50-60 år sedan nu kommer tillbaka. Jag hoppas bara att 80-90- och början på 2000-talet aldrig kommer tillbaka. ;)

Liknande trådar

R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 381
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 024
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 964
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka