Bukefalos 28 år!

Sv: Fyyynd!

Åh, vad snyggt!

Jag känner nu att jag måste hitta ett nätt soffbord i teak, det skulle ge en ypperlig kontrast till vår ultramoderna soffa.

PS historien om den gröna älgen började så här (5 kr på myrorna)

lgen_39686655.jpg


Och blev så här

p1040019_39686715.jpg
 
Sv: Fyyynd!

Furu och terracotta och kantiga möbler och märkliga färger och glasskivor/marmor på borden och möbler i trä och metall och mitt största hatobjekt: EK... *ryser*

Furu är nog mitt största hatobjekt för tillfället (beror nog på att farsan har lägenheten full av fula, klumpiga furumöbler).
Glas/marmor på borden håller jag också med om och trä/metallgrejen likaså..
Däremot kan jag gilla kantiga möbler ibland, om de kombineras rätt.
Vad ser du som "märkliga färger"? :p
 
Sv: Fyyynd!

Äh, jag vet inte riktigt vad jag menade med märkliga färger. Typ terracotta då, mellanblåa tapeter (som varken är mörkblå eller ljusblå), och den där klassiska läskiga lägenhetsgula färgen som finns på tapeter i varenda hyresrätt!
 
Sv: Fyyynd!

:eek::eek:

Jag har kikat en del på blocket idag efter fina möbler. Har hittat lite, men det mesta med otrevliga prislappar.. (förutom ett underbart matbord som tyvärr är för stort och ett fint matbord + stolar där stolarna hade rottingsits... jag hatar rotting)
Jag börjar fundera på var det finns trevliga affärer med begagnade möbler... Det känns som om sådana ställen borde vara perfekta..

Jag har världens sug efter att köpa möbler, inreda och fixa hem.. Misstänker att det beror på att jag är på jakt efter lägenhet :p
 
Sv: Fyyynd!

Trägen vinner, så leta på!

När jag först såg annonsen på mina möbler så skulle de ha 2000 kr för hela kittet, men allt stod i Skellefteå och det kändes meckigt. När de sänkte priset till en tusenlapp och en kompis skulle ner från Piteå med släp inom en väldigt snar framtid så var det ju som att ödet hade talat. :D

För övrigt är Skellefteå ett rent blocket-mecka; alla fina saker finns där och dessutom mycket billigare än här i Umeå. :p
 
Sv: Fyyynd!

Jodu, jag har märkt att det är billigare "där uppe"... När jag letade möbler till min lägenhet i piteå fanns det visserligen inte mycket att välja på, men det var billigt. Sedan kom jag ner till Sthlm igen och började leta möbler... Ish vad det kostar! För en nedsutten och ful tygsoffa som i Pite hade kostat 2-300 spänn kan folk försöka ta 1500 här. Galet.
 
Sv: Fyyynd!

Tillgång och efterfrågan. Just nu är det verkligen svinbilligt med möbler i Umeå då alla studenter vill ha iväg hela sina bohag. :p
 
Sv: Fyyynd!

Tillgång och efterfrågan. Just nu är det verkligen svinbilligt med möbler i Umeå då alla studenter vill ha iväg hela sina bohag. :p

Därför har jag planerat min flytt och med där följande bohagsavyttring till hösten;) Perfekt läge att sälja grejer när alla flyttar hit och vill köpa möbler:idea:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 193
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 877
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp