Bukefalos 28 år!

Gå emot mina starkaste värderingar eller hoppa av utbildningen?

Sv: Gå emot mina starkaste värderingar eller hoppa av utbildningen?

Då så är vi olika där.
Jag skulle bli galen om någon förde min talan på det viset.
Förtydliga och tolka mig ja, men inte företräda på det viset.

Precis som vi är olika i annat.
Den enda man måste vara sann mot är sig själv.
Och nej du är inget monster.
Jag tycker nog att många i tråden är onödigt hårda.
Hoppa av utbildningen tycker jag inte heller att du skall göra för den här sakens skull.

Det är ju bra med väl utbildade människor som kan jobba på att få fram alternativa metoder i stället för att utnyttja djur.
För självklart så skall man minimera det till bara absolut nödvändiga behov.
Och för att kunna minimera så måste man ju ifrågasätta.
 
Sv: Gå emot mina starkaste värderingar eller hoppa av utbildningen?

Det handlar väl inte om att föra någon annans talan?
Tänker du likadant om du bevittnar någon typ av orättvisa? Folk som blir misshandlade? Eller bara överlag om du hör någon som du anser blir illa behandlad?

"Nä det där är ju inte min sak att protestera mot, jag vill ju inte riskera att de får för sig att jag för deras talan"
 
Sv: Gå emot mina starkaste värderingar eller hoppa av utbildningen?

Men det är skillnad på meningsskiljaktligheter i en diskussion och när någon råkat illa ut.
Visst, många i tråden har varit väl hårda.
Men det behöver du ju inte hoppa på mig för.
Jag har inte beskyllt TS för någonting alls.
Det finns inget att beskylla för.
 
Sv: Gå emot mina starkaste värderingar eller hoppa av utbildningen?

kl

OT - Nån mer än jag som förundras och fascineras över hur många (varande och blivande läkare vi har på forumet? Jag har tappat räkningen nu! :)
Är det alla hätska debatter där folk på buke spytt galla över den svenska sjukvården som dragit hit läkarkåren, eller rent utav lockat vissa att välja det yrket? ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 864
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 137
Senast: Sedna
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
826
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 133
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp