Bukefalos 28 år!

Gå in stövlar

P

popeye

Har precis köpt ett par nya läderstövlar, och har nu fått tillbaka dem från skomakaren efter sulning. Men det är nu blodet, svetten och tårarna kommer in i bilden. Någon som har några knep hur man kan gå in stövlar snabbt och någolunda smärtfritt?
Mina svarta stövlar tog jag efter min syster, så de var redan ingångna. Denna gång får jag göra jobbet själv :cry: :D
[bild]http://photo.starblvd.net/continental_GT/1-1-1-1078058655?m=1&pg=0&ro=0&co=0&pw=*2FFA40366772[/bild]
 
Har samma problem men jag tycker inte det känns som om det hjälper att gå så jag tar snart tjuren vid hornen och rider i dem. Bereder mig på plåga :smirk:
 
fick tipset av en kompis att springa upp och ner för trappor och cykla, så det är väl bara att köpa en tub Zon på apoteket och sätta igång :D
 
Hm, önskar dig lycka till! :o :crazy:

Först och främst skulle jag överhuvudtaget inte börja med att GÅ in dem, utan det brukar vara smärtfriare att RIDA in dem till en början.
Efter någon vecka, när det går att rida i dem utan att få krupp så kan du börja promenera lite med dem på stallbacken också. Några veckors pina får du nog vara beredd på.

Bästa tipset är att inte använda dem varje dag, så slipper du få hiskeliga skavsår (utan bara lite mindre skavsår), utan ta dig tid och alternera med de gamla stövlarna istället tills det börjar kännas bra. ;)

Ett par sånadär hälsulor som man stoppar inuti hjälper bra också tills stöveln blivit lite mjukare.
 
Det tar ONT, men när du gått in dom så blir de urhärliga, så det är värt pinan! ;)
Gå i trappor och cykla är bra sätt att göra stövlarna mjuka och följsamma.
Annars kan du kanske kontakta Sally Santesson om du vill ha nån som kan gå in dina stövlar? :idea: :D

Nirak
 
Nu har jag haft första ridpasset och det var inte alls så farligt! Värst var att komma upp, fast jag kliver upp från hög pall. Men jag rider dressyr, det kanske är jobbigare om man hoppas? Fast å´andra sidan är dressyrstövlarna högre så det jämnar n og ut sig!! ;)
 
Efter att ha följt denna tråd vete tusan om jag vill ha läderridstövlar...Hua! Men det kanske är som NiraK säger, att det är värt mödan.

//Alice
 

Liknande trådar

Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
5 937
Senast: tuaphua
·
Utrustning ska byta sadel på herman, eftersom den vi har nu inte passar. Har fått låna en begandad sadel av brosan som har legat på bred fjording...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Mirre
·
Övr. Katt Nu får ni äntligen bilder på Simon/Toby från min kull. Han är nu drygt 8 månader (blir det 4/8). Han ser väldigt hängig ut på bilderna...
Svar
11
· Visningar
820
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Fick dessa underbara bilder av palle och även tillåtelse att lägga upp dom här. Det är alltså Scottish Straight den första, en hona. Den...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp