Gå över till bredbandstelefoni?

MonteRose

Trådstartare
Har funderat över detta då det blir väldigt mycket billigare men kan inte bestämma mig.

Vid strömavbrott, som iofs inte inträffat sen jag flyttade in 2010, så kan man använda sin mobiltelefon men vad finns det för andra fördelar/nackdelar?

Sv: Gå över till bredbandstelefoni?

förutom just problemet som uppstår vid strömavbrott så fungerar ju BBT precis som vanlig telefoni.

eller nja, har du bredbandet via telejacket kan du inte ha trygghetslarm och BBT samtidigt.

fördelen med BBT är ju att det brukar vara billigare än vanlig telefoni.

Det hänger lite på var man bor också.

Bor man imitt i tätbebyggt område är det lättare. Då kommer det fasta nätet att fortsätta fungera.

Bor man på landsbygden så finns det risk för att kopparledningarna inte kommer att lagas alls.
Så är det där jag bor. Jag har kopparledning med telefonin och ADSL. Kopparledningen är det bara en tidsfråga innan den tas ner. Så jag har tecknat mig för fiber och kommer att ha telefonen via den.

Just nu har jag fast telefon via ADSL och det är väldigt billigt. Jag ringer ju knappt. Men jag använder den mest under vintern. Mobilen funkar bara inomhus och om vintern vill man inte gå ut i trädgården bara för att ringa.

Vi har haft problem med att det ibland blir fel på telefonin, då måste vi ringa och be dem starta om en tjänst. Det har varit olika vad som varit fel, ibland på ett håll ibland på båda. Ett tag var det så att vi kunde ringa ut men alla som ringde till oss fick upptaget-ton, det tog ett tag att komma på det. Det har ibland även varit så att det har surrat i telefonen ganska mycket vid samtal.
Vi har Bahnhof, som nu är uppsagt för att vi inte är nöjda med att den slutar fungera med jämna mellanrum, samt att det är svårt att komma fram till kundtjänst (lång telefonkö är inte roligt när mobiltäckningen är dålig inomhus). Vi bor i tätbebyggt område med fiber in i huset.

Det är skitstruligt. Iaf via det bolag mina föräldrar valde. Deras hemtelefon har inte funkat på flera veckor och bolaget kan inte svara på vad som är fel och verkar inte ett dugg intresserade av att åtgärda nått.

KL

Jag har Bredbandsbolaget och har haft en hel del fel första åren i lägenheten och i början i huset. Men de fixar, och de är tillmötesgående och vänliga.

Telefonen funkar klanderfritt.

Jag har comhem och har aldrig haft nåt problem, vad jag vet. Jag ringer nästan aldrig på den.

Har också bredbandstelefoni och det fungerar nästan alltid utmärkt, ibland när det är typ snöstorm har det hänt att man ibland tappar kontakten men det har inte varit många gånger under de år jag haft telefonen på detta sätt, pratar ganska mycket i hemtelefon

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 426
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
798
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka