Gå ut med valpen på nätterna?

E

ecssory

Känner både de som gör det och inte gör det.

De som inte gör det rastar hunden det sista de gör vid 23 och upp vid 06:30.
De säger att det går bra.
 
Min syrras valp sover sött hela natten. När dom går upp vid 7-8 för att ge katten insulin, då går han också upp och blir rastad. Nån gång väcker han dom tidigare, men väldigt sällan.
 
jag gjorde det den första veckan, han väckte mig när han blev kissenödig. förmodligen bidrog det till att han blev rumsren på två dagar och fortfarande säger till om han blir akut nödig.
 
Jag går aldrig ut med valparna på nätterna, om dom inte ber mig genom att väcka mig med pip eller orolighet.

Vissa hundar har tagit lång tid på sig, och vissa kort, med samma metod. Jag tror att det mesta ligger i hunden ändå.

Däremot så lärde sig min nuvarande valp ganska fort att sova så fort jag sov, och lika länge också.
Däremot tog det ganska lång tid innan hon vart rumsren på dagarna också, men mycket var nog pga dom andra hundarna här då.
Man hann liksom inte med att rasta efter varje lekstund, eftersom det vart många sådana, som man knappt hann märka av och så vart det en kisspöl.

Och en GD gör inga små kisspölar direkt ;)
 
Gick inte ut med min valp på nätterna om hon inte väckte mig oh behövde gå ut. Har för mig att hon bara gjorde inne en gång under natten.

Hon blev rumsren väldigt snabbt och precis som ovanstående så när jag vila/sov gjorde min hund det också.
Hon är desto aktivare när hon är vaken dock :D
 
Första veckan (alltså när hon var 8v.)sov jag i vardagsrummet på soffan och vaknade då lilla Milla behövde ut och kissa. Sedan började jag sova i sovrummet (fick ont i ryggen) och ställde klockan på 3.00 och gick ut med henne. När hon blev 10v. så klarade hon sig om husse gick ut med henne vid 01.00-02.00 och jag gick upp kvart över sex. Nu är hon 12v. och nu klarar hon sig från 23.00-24.00 ända fram till 07.00. Jätteskönt!
 
Jag har inte nattrastat inte rastat någon av de hundar jag haft. De har sovit gott tills jag vaknat, men då har det varit bråttom ut. Sista rundan brukade bli vid tolvtiden och sen gick vi upp och ut vid åtta igen.
 
aldrig, vet många hundar som har lärt sig det ch sedan vill göra det hela livet. En runda precis innan läggtid och sedan ut snabbt innan stallets fodringar.

//E
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 501
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Min valp som nu är 7 månader upplever jag som väldigt åksjuk. Vi har inte åkt så mkt men varje gång så kräks han och dreglar som jag vet...
Svar
9
· Visningar
498
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Nu vill jag ha den samlade Buke expertisens åsikt och råd om en ”skitsak” Vår hund Roy, en Border Collie som fyller 1 år om någon vecka...
Svar
13
· Visningar
1 391
Senast: swemale
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 684
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp