..Gå ute?..

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Nattfari
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 929
Sv: ..Gå ute?..

araber tillhör en av de raser som får tjockast päls så nog klarar de sig alltid!
alla raser som är VANA vid det klarar det.
man kan inte släppa ut en klippt fullblodshäst i tävlingskondition i underkylt ösregn utan täcke och hoppas på det bästa.

Sv: ..Gå ute?..

Naggur skrev:
Många har föreslagit islandshäst. som alla andra raser så är alla hästar olika. de flesta islänningar jag ridit genom åren skulle absolut inte passa någon som vil ha en lugn häst. så provrid många gånger både själv och med sällskap. och en sak till. kan man inte rida islandshäst så tycker jag inte att man ska skaffa sig en sådam om man inte vill rida för instruktör för att bibehålla gångarterna för jag tror inte att en häst mår bra av att gå i grisepass hela livet....

Bra inlägg, håller helt med. Det är den svåraste ras jag har ridit. Sedan började jag (som återfallsryttare) för att alla sa att isisar var lugna, snälla och så lätta. Nu äger jag en själv och han är varken lugn eller lätt och ingen nybörare på honom inte. Han måste ha en välbalanserad ryttare.
Sedan är jag så glad att jag började med detta ras och antog utmaningen för dem är underbara med alla extra gångarter. Men man ska vara beredd att lägga enregi på att lära sig tölt och på sikt kanske även flygande pass.

Lycka till!

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 300
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
703
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 118
Senast: ildiko
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka