A

armada

Är det någon som kan förklara för mig varför och hur systemet med dessa gäng-mått fungerar???
Jag blir inte klok på det.
En gången använder man sig av tum och nästa är det millimeter och nu sist var det G1. Vad :devil: är det!
Ännu värre blir det när man ska koppla plast och metall!
En förvirrad Armada som är trött på att åka tillbaka till butiken med halva vattenledningen för att få en koppling som passar!
Vad är det för fel på SI-enheterna? :)
 
Så är det bara, en del äldre typer eller utländska är ff i tum. Metriska gängor är ju "ny" standard så det kommer förmodligen aldrig att bli helt enhetligt :crazy:
 
Problemet är väl att det finns engelsmän, amerikaner och annat lôskefolk, dom har inte vett nog att använda det som vi svenskar normalt använder, och sedan finns det något som dom har som vi vill använda och då är kaoset totalt!
 
:rofl:
Lösningen blev att ta med alla rör till affären och plocka kopplingar tills vi fick ihop det... vi blev uppmärksammade av alla trots att vi hade lämnat vår tio meters rör hemma...
Nu är de nya elvattenkopparna inkopplade :bump:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Idag har sonen "fått" en plastpåse dragen över huvudet, knytnävslag mot tinningen och styptag tagit runt halsen av en av hans...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 823
Senast: Snuffsan
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 822
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp