Gagg el Gogg?!!

Favina

Trådstartare
Vad är det? Ett bett eller hjälptyglar, har aldrig hört det förut! Finns det någon bild hur det ser ut och vad gör den för nytta?

Kram Favina :bump:

Gogue - en hjälptygel som används främst vid longering.http://www.equalityline.se/hi-bilder/AE46S(1).jpg
Gag- ett bett där det löper remmar genom bettringarna, man fäster sidostykcet i remmens början och tygeln i remmens slut, så när du tar i tygelns så trycker det ner nacken på hästen mer eller mindre.. hittade tyvärr ingen bild på det..

Liknande trådar

Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
523
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 337
Senast: Iamia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
705
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av... 2
Svar
33
· Visningar
1 977
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈