Bukefalos 28 år!

Gah!Ftp-problem..

loveponies

Trådstartare
Jag har nyss flyttat och skaffat ny dator och fått bredbandet flyttat. Idag har vi äntligen fått tillgång till internet igen (hurra!), och nu är jag förstås ivrig att uppdatera hemsidan igen! Så jag laddar hem ftp explorer som jag hade i den gamla datorn och fyller i alla uppgifter (har hemsida via telia adsl). MEN nu till problemet: Jag kan inte hitta mina filer!Det verkar som om jag blir uppkopplad korrekt, men det är bara tomt i ftp-fönstret. Vart är alla mina html-filer?? Måste jag ladda upp allt på eller?
Men det ska man ju inte behöva, jag ska ju kunna komma åt alla filer jag har liggande på servern! Nån som kan hjälpa mig?
 
Du ligger inte i någon undermapp eller så av misstag? Jag har gjort det misstaget själv ett par gånger och trott att allting är borta när i själva verkat man vara inte är i rotmappen.
 
Hur vet jag det då? Det är bara helt blankt! Och om jag skapar en ny mapp och döper den så försvinner den. :confused:
Jag testade att ladda hem ftp explorer på nytt, men det funkade inte, det blev likadant...
Finns det något annat bra ftp-program jag kan testa? Jag försökte med ws_ftp, men det var ju hur krångligt som helst att ladda hem...
 
Nu har jag testat med ett annat ftp-program, men det blir samma sak! Bara tomt, och det går inte att föra över några filer... Aah! Jag blir galen!
 
Vad underligt... är det alltså exakt samma konto som det du har haft förut? Laddar filerna om du skriver in den direka adressen i en browser?
 
Nu testade jag att logga in till en annan hemsideserver som jag också har uppgifter till, men det blev samma sak! Det går att logga in, men inga filer syns, och det går inte att föra över några filer! Vad faan kan det vara för fel? Är det nåt fel på datorn?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer eventuellt behöva logga in på jobbets servrar via VPN och utföra lite uppgifter från sommarstugan d v s använder internet via...
Svar
13
· Visningar
1 097
Senast: Lobelia
·
IT & mobiler Jag håller på att bli totalt tokig här. Jag har en dator och en router. De har fungerat bra ihop och jag har helt automatiskt kunnat...
Svar
8
· Visningar
2 585
Senast: aiquen
·
IT & mobiler Ok, håller lite halvt liv i man pappas butiks hemsida. Ska nu till att ändra öppettider men har inte fixat något med den sedan min gamla...
Svar
1
· Visningar
1 772
Senast: MacVetaren
·
IT & mobiler Som pensionär tycker jag det är kul att spela lite online spel på datorn. Jag har spelat på sajten King.com (får man skriva ut...
Svar
4
· Visningar
1 328
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp