Bukefalos 28 år!

Gain och Havens foder?

R

Rex

Någon här som ger nåt av dessa foder?Vad tycker ni om det,bra dåligt.Funderar på att ge nåt av det till mina och vill veta mer om det så berätta om dina erfarenheter.
Tack på förhand Rex
 
Jag ger bägge (fast inte till samma hästar.)

Gain luktar gott och ser smakligt ut, är bra näringsmässigt, men är ju lite dyrt. Dock är det ju himla smidigt med färdigfoder, och hästen som får det är glad och tacksam för det.
De andra hästarna är det mer synd om , för de får det betydligt billigare Havens pellets. De ser ut som vilka pellets som helst, dvs rätt tråkiga. Luktar inte gott - luktar ingenting faktiskt - och ser torra och trista ut, men hästarna verkar inte så kinkiga med så'nt, för de slafsar i sig lika glatt som den "utvalda" som får Gain.

Jag tycker att bägge är bra, beroende på vad hästen gör och presterar. Det är bara min "finaste" som får Gain.
Dessutom är Mike Casey på Casey-foder lätt och bra att ha och göra med, och det fick mig att välja Gain framför ett par andra müslisar.
 
Tack för dina åsikter.Och jag håller med om att Mike är både trevlig och duktig,men han är ju partiskt :DVill ha andras åsikter också.
MVH Rex
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
813
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
913
Senast: Amk
·
Hästvård Hej! Min EMS-ponny skall börja behandlas med Metformin. Veterinären har tyvärr gått på semester och jag ska försöka få tag på någon av...
Svar
1
· Visningar
447
Senast: M_Elin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp