Galgo español

Turali

Trådstartare
Är nyfiken på vad bukefolket har för erfarenheter av rasen?
Har läst det som står på rasklubbens sida, rasspecialen i hundsport och varit inne på uppfödares hemsidor - men det är alltid spännande att höra vad andra har för erfarenheter (trots att det numerärt sett är en liten ras).

Jag är nästan helt säker på att det kommer att bli en galgo om några år då Tanten blivit pensionär, och även om samtliga vinthundsraser tilltalar mig är det just galgon jag fastnat för i dagsläget.
 
Sv: Galgo español

Jag har inte träffat så väldigt många, men jag tycker väldigt mycket om just galgon. Var faktiskt nära att få familjen att ta en omplacerings-galgo i vintras, så himla härlig hund med stor personlighet.
 
Sv: Galgo español

Jag har tyvärr inte träffat någon i hem-miljö, men träffat några på utställning och på coursing. Blev dock väldigt förtjust i dem och tyckte att de verkade vara otroligt trevliga. Vänliga, stabila och mjuka (som de flesta vinthundar) och tja, det är synd att jag inte kommer hinna äga en hund av (nästan) varje vinthundsras här i livet, för annars skulle jag ha en galgo :angel:
 
Sv: Galgo español

Jag gillade era svar väldigt starkt! :D

Jag har inte hunnit träffa någon i verkligheten, utan bara läst mig till fakta. Såg att det var några anmälda till Askersund i helgen, så jag hoppas att jag får syn på dem och kan springa fram.
 
Sv: Galgo español

Har bara sett hundrasen 1 gång och det var i lördags på en inofficell utställning. Hunden ifråga hade en knorr på svansen , vilket jag ser på kort att dom inte ska ha (?) . Som nästan alla vinthundar så är dom oerhört stiliga men verkar lite skygga ?

Kul med människor som vågar köpa "sin ras" och inte kör med standardraser, verkligen kul att se ;)
 
Sv: Galgo español

Jag träffade faktiskt en 2:årig tik på stan i förra veckan. Jättefin hund, lugn och behaglig fast jag kom med mina två damer samt att min väninna hade med sig sin gatukorsning. De som hade henne talade om att hon skulle lämnas tillbaka, de hade haft henne på prov i 5!!! veckor och hon kunde inte lämnas ensam sa de. Att sådan träning tar längre tid än fem veckor om hunden känner sig lite nervös efter några omplaceringar ville de alls inte höra på. De sa att hon verkligen inte var som andra hundar de haft ( läs brukshundar ). Tråkigt för hunden att få lov att byta hem ännu en gång och själv måste jag lägga band på mig för att inte ta emot alla hundar som inte har det så bra.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag är ny medlem här på forumet även om jag varit inne och läst en del ibland. Ni är många som är aktiva här och det finns mycket...
Svar
18
· Visningar
2 325
Senast: kolja
·
K
Hundavel & Ras Min mamma funderar på att skaffa hund när hon pensionerar sig. Har inte så stor erfarenhet av att ha hund. Men tänker lägga ner mycket...
2
Svar
24
· Visningar
17 506
Senast: Kerba
·
Övr. Hund Har blivit nyfiken på rasen, har bara haft stora hundar innan men fick in en ägare med dp i koppel in i affären där jag jobbar & den var...
Svar
3
· Visningar
3 818
Senast: Lenis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp