gallor (Sammanslagen)

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare gizzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 691
G

gizzan

gallor

jag har en fråga om gallor...hur känns en galla? kan de sätta sej på insidan o utsidan av knäna??

min medryttar häst har fåtten galla på vänster bak ben. han brukar vara lite gallig i bak så de e inge nytt... men nu har den som är på vänsterbak blivit väldigt stor och blivit hård:crazy:

inge bra ja vet... den är inte jätte hård, men inte heller mjuk längre som innan...

först så trodde vi att de var hösilaget som gjorde att han fick protein överskott men nu äter han ett annat som inte innehåller lika mycket protein... har kollat över foderstaten å den ska inte vara några problem...

han ska nu börja gå med back on track vid ridning och om han står inne på natten (går på lösdrift men kommer in ibland) men detta hjälps ju bara för stunden. är rädd för att gallan ska komma tillbaka om man slutar med back on track....

han har inte gjort nått annorlunda i träningen mot innan...

undrar om ni har några förslag på vad de kan vara som har gjort att detta har uppståt....

övrig info om honom: 15 årig halvblodskorsning... 550Kg...

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 320
Senast: MayGrace
·
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
568
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 631
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 118
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31