• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Provisorium
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 828
P

Provisorium

När det finns gallor i knäna vad innebär det? Är det överansträngning? Eller slitskada? Den är mjuk. :crazy:

Kommer de efter ansträngning och går tillbaks när hästen har vilat nån dag? Eller finns de där hela tiden?
Min häst har fått gallor i båda haser. De uppkom när jag skulle börja jobba henne från marken med böjning på volt i skritt. Hon blir lite bättre när hon står. Mjuka är dem också.
Jag skrittar henne mycket i skogen, klättrar och lite trav. Öppnor tränar jag men inte på böjt spår så får jag se om det ger med sig.

Jag ser också att varma dagar blir de större.
Gallor kan ju också bero på lösa benbitar.
Din häst kanske har problem med det diagonala bakbenet och överbelastat det frambenet där hon har gallan??

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 211
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 583
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
526
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Min katt är en korsning ragdoll perser, och han är väldigt långhårig och fäller som bara den nu, jag borstar var och varannan dag men...
Svar
6
· Visningar
378
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur