galopp fattning

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare TOTTE-77
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 874
T

TOTTE-77

lite pinsam fråga....men jag rider enbart i skog o mark, har aldrig gått på någon ridskola,har börjat att rida lite med min granne nu o hon har en paddock som jag gärna fick komma o rida/träna i.
jag har varit där över ett par gånger nu men hennes dotter(13år) sa åt mig att jag hade fel galopp o jag tyckte det var väldigt pinsamt.
undrar nu vilken skänkel ska vara fram o bak när man galopperar i en paddock?....(känner min väldigt dum)

Sv: galopp fattning

Vrid fram innerhöft en aning, så kommer ytterskänkeln automatiskt längre bak.
Inte behöver du känna dig dum :)

Sv: galopp fattning

Ytter skänkel något tillbaka (ramar in), inner skänkel på plats (ej framåt). Impulsen till galopp ges med bäckenet (inner sittben svingas framåt-nedåt) eventuellt understödd med en lätt impuls med inner skänkel.

Börja inte med innerskänkel fram, det blir en ovana som är supersvår att få bort...

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 938
Senast: Emuliiaa
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 469
Senast: Lutten
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 747
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 392
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka