galopp galopp galopp

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare allebralle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 472
A

allebralle

ÄR sååååååååå sugen på att testa på galopp! Någon som vet vad max längd och vikt är? Och lite mer allmän info, ge gärna tips på bra sidor också!!! :D:D:D

Sv: galopp galopp galopp

Om det handlar om stora hästar så finns inge gräns för hur lång man får vara. Vet att en av våra champion jockeys var 176 cm.
Max vikt beror helt på hästen.
Man använder vikten på ryttaren som ett sätt att försöka få alla hästar lika bra i lopp. En sämre häst har lägre vikt än en bra häst.

Sv: galopp galopp galopp

Det beror ju lite på vad du är ute efter. Själv håller jag på med ponnygalopp, som glad amatörtränare, och då kan jag rekommendera Unggalopp. Mycket bra folk där!

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 287
Senast: Kajsalisa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 731
Senast: Edla
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
490
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår