Galopp klädsel?

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Galoppi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 2 967
G

Galoppi

Hej, Räcker detta: Hjälm, skyddögon, handskar, ridbyxor,väst, färg jacka, hjälmöverdrag, ridskor. Eller tkr ni jag saknar något isåfall vaddå?

Sv: Galopp klädsel?

Hej, Räcker detta: Hjälm, skyddögon, handskar, ridbyxor,väst, färg jacka, hjälmöverdrag, ridskor. Eller tkr ni jag saknar något isåfall vaddå?

Shortchaps eller något annat skydd till benen är att rekommendera! Och med väst menar du säkerthetsväst antar jag?

De flesta brukar även ha spö med men det är ej nödvändigtoch du det gäller att ha flera glasögon med sig om banan är lerig då förstörs din sikt inte mitt i loppet uta när första paret är leriga drar du bara ner nästa par

De flesta brukar även ha spö med men det är ej nödvändigtoch du det gäller att ha flera glasögon med sig om banan är lerig då förstörs din sikt inte mitt i loppet uta när första paret är leriga drar du bara ner nästa par

oh, smart där! Så långt har jag aldrig tänkt :idea:
(inte för att jag rider galopphästar, men jag har kört lite travare förut och inte riktigt fått haj på hur man ska göra för att se något när banan är som lervälling)

Halloj!

Ska du "tränings" rida:

Hjälm, googels, handskar, jacka/tröja, jeans/ridbyxor, ridskor, short chaps, snusnäsduk, säkerhets väst antar jag att du menar??

Hjälm: Alltid ett måste
Googels: Skönt att ha, skyddar ögonen vid mycket sprut
Handskar: Slippa blåsor
Jacka/tröja: Slippa frysa:p
Jeans/ridbyxor: Jag rekomenderar jeans, skönare att rida med jeans i tränings sadlarna! Mycket bekvämare! Men det är en smaksak;)
Ridskor: Bra sak:P kan rekomendera stövlar! Men inte ridstövlar dem är för höga när man rider kort!
Short chaps: Slippa skav! Tips!:idea: sätt dem under jeansen dvs om du har jeans:p
Snusnäsduk: Får bort håret från ansiktet och så slipper man svettig hjälm!
Säkerhets väst: Alltid bra att ha jag är dock, väldigt slarvig med att använda det:o

Tävlings rida:

Jockybrallor
Jockydress inkl. hjälm överdrag
Jocky stövlar
Hjälm
Säkerhets väst

Kanske glömt något:P

Hoppas det blev till lite hjälp

Lycka till!

Tack för alla svar och short chaps har jag.

Halloj!

Ska du "tränings" rida:

Hjälm, googels, handskar, jacka/tröja, jeans/ridbyxor, ridskor, short chaps, snusnäsduk, säkerhets väst antar jag att du menar??

Hjälm: Alltid ett måste
Googels: Skönt att ha, skyddar ögonen vid mycket sprut
Handskar: Slippa blåsor
Jacka/tröja: Slippa frysa:p
Jeans/ridbyxor: Jag rekomenderar jeans, skönare att rida med jeans i tränings sadlarna! Mycket bekvämare! Men det är en smaksak;)
Ridskor: Bra sak:P kan rekomendera stövlar! Men inte ridstövlar dem är för höga när man rider kort!
Short chaps: Slippa skav! Tips!:idea: sätt dem under jeansen dvs om du har jeans:p
Snusnäsduk: Får bort håret från ansiktet och så slipper man svettig hjälm!
Säkerhets väst: Alltid bra att ha jag är dock, väldigt slarvig med att använda det:o

Tävlings rida:

Jockybrallor
Jockydress inkl. hjälm överdrag
Jocky stövlar
Hjälm
Säkerhets väst

Kanske glömt något:P

Hoppas det blev till lite hjälp

Lycka till!

Dress behöver du bara om du rider ponnygalopp, annars står ägaren för den. Sen ska man väl ha något vitt vid halsen, t ex "halsduk" eller vad man kallar det.. :)

Dress behöver du bara om du rider ponnygalopp, annars står ägaren för den. Sen ska man väl ha något vitt vid halsen, t ex "halsduk" eller vad man kallar det.. :)

Jag skrev dress bara eftersom jag drog mer vad man ska ha på sig under löpet inte vad man måste ha med sig:d...måste bli bättre att formulera mig:P

Vet någon var man köper överdrag till hjälm färgad? Vilken affär?

Vet någon var man köper överdrag till hjälm färgad? Vilken affär?

På jägersro och täby finns affärer som säljer galopp-prylar och då bland annat hjälmöverdrag..

Sen så finns det ganska många som syr hjälmöverdrag på beställning. Då kan du välja själv hur det ska se ut och om du vill ha namn på. För det mesta är det billigare att sy upp än att köpa!

Det finns i dem flesta hästbutiker brukar har men du kan beställa från någon galopp butik på nätet,

www.tsf.se
www.galoppshop.com
www.feednrace.com

det finns en tjej här upp i stockholm som syr hjälmöverdrag, men det finns säkert någon nere i Skåne!
Hör dig för!

I ponny galopp så får man nt ha spön de gäller bara om man tävlar XX!

Du får inte ha spö överhuvudtaget på ponny. Inte ens på ponnyfullblod. Bara storhäst..

Liknande trådar

Träning Hej! För några veckor sedan la jag upp en tråd med en väldigt lång packlista inför ett övernattningsläger v.25. Lägret är 4 dagar. Har...
Svar
8
· Visningar
1 264
Senast: Myrten
·
Träning Hej! Jag ska på ridläger denna sommaren. Eller det är iaf som det ser ut nu (Corona). Jag har skrivit en packlista men är inte helt...
Svar
15
· Visningar
1 848
Utrustning "Hjälm ska bäras vid all ridning inom tävlingsområdet. Skyddsväst får bäras i samtliga moment. Till och med utgången av det kalenderår...
Svar
4
· Visningar
1 268
Senast: Void
·
Hoppning Om man rider pay and jump/träningstävling, och det i proppen står : "Utrustning/klädsel: Hjälm, ridbyxor, långärmad tröja och...
Svar
8
· Visningar
6 360

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka