G
Galoppi
Hej, Räcker detta: Hjälm, skyddögon, handskar, ridbyxor,väst, färg jacka, hjälmöverdrag, ridskor. Eller tkr ni jag saknar något isåfall vaddå?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej, Räcker detta: Hjälm, skyddögon, handskar, ridbyxor,väst, färg jacka, hjälmöverdrag, ridskor. Eller tkr ni jag saknar något isåfall vaddå?
De flesta brukar även ha spö med men det är ej nödvändigtoch du det gäller att ha flera glasögon med sig om banan är lerig då förstörs din sikt inte mitt i loppet uta när första paret är leriga drar du bara ner nästa par
Halloj!
Ska du "tränings" rida:
Hjälm, googels, handskar, jacka/tröja, jeans/ridbyxor, ridskor, short chaps, snusnäsduk, säkerhets väst antar jag att du menar??
Hjälm: Alltid ett måste
Googels: Skönt att ha, skyddar ögonen vid mycket sprut
Handskar: Slippa blåsor
Jacka/tröja: Slippa frysa
Jeans/ridbyxor: Jag rekomenderar jeans, skönare att rida med jeans i tränings sadlarna! Mycket bekvämare! Men det är en smaksak
Ridskor: Bra sak:P kan rekomendera stövlar! Men inte ridstövlar dem är för höga när man rider kort!
Short chaps: Slippa skav! Tips!sätt dem under jeansen dvs om du har jeans
Snusnäsduk: Får bort håret från ansiktet och så slipper man svettig hjälm!
Säkerhets väst: Alltid bra att ha jag är dock, väldigt slarvig med att använda det
Tävlings rida:
Jockybrallor
Jockydress inkl. hjälm överdrag
Jocky stövlar
Hjälm
Säkerhets väst
Kanske glömt något:P
Hoppas det blev till lite hjälp
Lycka till!
Dress behöver du bara om du rider ponnygalopp, annars står ägaren för den. Sen ska man väl ha något vitt vid halsen, t ex "halsduk" eller vad man kallar det..![]()
Jag skrev dress bara eftersom jag drog mer vad man ska ha på sig under löpet inte vad man måste ha med sig...måste bli bättre att formulera mig:P
OkiJag hoppas det inte lät som om jag klagade..!
Vet någon var man köper överdrag till hjälm färgad? Vilken affär?