Bukefalos 28 år!

Galopp träningssadel???

A

AnLa

Hejsan!

Som jag sett finns det en del gamla rävar med här oxå som kanske har ett bra svar... Förr hade jag en gammal ljusbrun träningssadel. Den var väldigt älskad och "rustades upp" en gång om året... TYVÄRR DOG den i en omkullridning på Irland och kostade alldeles för mkt för en "alltid-fattig-träningsryttare" att göra vid så när jag åkte hem fick den bli på Irland :cry: ( vilket jag idag" lite-mer-välbetald-it-arbetare" ångrar)
Såååå nu försöker jag hitta en ny att ha då jag rider lite turer då o då och "borta bra men hemma bäst" heter det ju.... VILl ha MIN EGEN igen...
Så, Annika, du eller ngn glad själ, NInni???, borde veta var jag hittar en. Inte de nya typerna, utan ni vet dom där gamla goa som vi alla red i för ca 6 år sen och som höll hur länge som helst med lite kärlek o omvårdnad.... Hjalp Mig.... Snälla???? :bow: :bow:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Galopp träningssadel???

Träningssadlar är lite knepiga att få tag på, säkrast att Annika får uttala sig men hon är inte inne här lika ofta som jag. Jag e ju lite av en Internet nörd… för sex år sedan red i varje fall jag i en Gibbson, så jag tror att de är de du syftar på, jag tror att de har varit vanligast sedan 70-talet. Tror att jag tog minna första spad tag i en sådan under det ljuva 80-talet… :smirk:
Jag såg en Gibbson hänga nere hoss Göte men jag vet inte om den var inne för lagning eller om den var där för försäljning. Men testa att ringa eller svänga förbi honom. Monte ryttarna tycks för tillfället köpa allt i ”galopp väg” de kan få tag på, så även träningssadlarna så allt går åt fort son f-n, så skynda!
Att köpa en ny från England har jag ingen aning om vad det kostar, men det finns en hel del Internet affärer som säljer bland annat träningssadlar…

Lycka till!
 
Sv: Galopp träningssadel???

Tackar, Tackar......
Lite långt att "svänga inom" från Malmö bara, men skall slå en pling, har du ngt nr dit????
Kul att du också blivit en geek, he he he... Får man fråga vad du pluggar nu??
 
Sv: Galopp träningssadel???

Det e fortfarande arkeologi... :smirk: Skriver på min magister uppsats i denna stund, eller heter det kanske borde... :angel:
Uppsatsen ligger på 20p så förhoppningsvis så har jag en internationell master i arkeologi i januari!! Efter det kommer jag enbart att lystar atill MAGISTER Ninni :banana: Hahahah!

Tyvärr har jag inget nummer till göte, kanske det finns i någon galopp info eller något??
 
Sv: Galopp träningssadel???

Ahhhh.... Låter ju nice!!
Tackar för tipsen får slå en flukt i mitt gal. info....:bow:

Själv la jag oxå arbetsstövlarna på hyllan för några år sen för att , som min pappa uttrycker det, " få ett RIKTIGT jobb" ;) så nu är det bara som hobby... ( i o f s skönt att ha SEMESTER på sommaren och inte mitt i vintern....):smirk:
Ha det gött! :bump: :bump:
 
Sv: Galopp träningssadel???

Hahaha, jo mina stövlar hamnade på hyllan de också... Men hur mycket min far än önskade sig en dotter med "riktigt jobb" så blev det ju lite si o så med det... :) Dock kanon att extraknäcka lite o rida turer paralelt med pluggandet. Har ridit ut för Malmborg fullt ut hela sommatren, men kommer att gå ner på tre mornar i veckan nu till hösten, om inte Caroline får som hon vill förstoss... Men nu när jag e så nära skall jag INTE sumpa min uppsats! *värjersig från lockande jobberbjudanden* :D
 
Sv: Galopp träningssadel???

akta dig för de lite nyare bara! de har ashögt framvalv... så det känns inte skönt å du kan definitivt inte sälja vidare till nån kille ;)

min kompis köpte från england... tror det var Newmarket.. hehe...
tror den låg på runt 3000kr... så det är ju inte SÅ farligt... dock ingick inget... å som du vet är ju inte gjordarna sååå billiga...

kan fråga henne om exakt var hon köpte den från (vet iaf att man måste specialbeställa för å slippa det osköna framvalvet)...

det e ju asmånga som åker till england, så du får väl tvinga nån å bära på ett "handbagage"... sätt på ett bett å säg att det e den senaste Gucci-väskan ;)
 
Sv: Galopp träningssadel???

Tjena!

Jo, tack :bow: :bow:, det där m höga framvalvet är jag VÄLDIGT medveten om, därför söker jag med ljus o lykta efter "den gamla typen" ... Tänkte ringa Gibson i England o beställa, verkar vara det bästa... Tack o lov har jag kvar alla tillbehör, man samlar ju på sig en del på tio år... ( Mamma kvider om att det tar plats i deras förråd :angel: he he he )

Det löser sig nog...

Ingen som ska till Newmarket o vill åka hem med en " Gucciväska" ????? :bump: :bump: :bump:
 
Sv: Galopp träningssadel???

Pallar du vänta så kommer tränarna att börja vallfärda över till auktionerna snart! Sissi Dysell brukar ju ta upp sadel beställningar då när hon endå åker över med hästbussen... annars så kan du ju oxå kolla med Fegentri representanterna om de har varit i New Market ännu. De två gångerna jag själv var där hadde vi gott om tid att shoppa loss! Kanske någon av dem pallar att ta med en sadel extra hem?
Det är ju om inte annat fegentri i göteborg den 28e tror jag, kanske du kan ringa upp David Dunstun (mins inte hur han stavar) o kolla om han skall komma? Han brukar ju komma till sverige o rida våra lopp, han gillar de svenska flickorna :devil:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp