• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare foxy_nico
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 5 113
F

foxy_nico

Vet ni vilken galoppbana som är närmast sjöbo?? Har hört att flyinge har en?

Sv: Galopp?

Jägers är absolut närmaste banan men Blommeröd ligger inte heller långt bort och dom har, iallafall tidigare, låtit folk komma och galoppera där. Vill du bara galoppera lite så rekommenderar jag Vomb, superfina galoppvägar. Har inte varit där på ett tag men jag tror att Malin Roth rider en hel del där.

Okej... tack för svaret vet du hur lång en galoppbana är runt hela ett varv...

Tror att Malin Roth rider på Kolgjinis banor så det är nog idé att kolla med honom först..

Det är länge sedan jag red där men då parkerade vi på en liten parkeringsplats som låg kanske 500 meter in på den vägen som går upp till höger ungefär 200 meter innan man kommer in i själva Vomb. Det är om man kommer från Veberöd alltså. Vägen till vänster går ner till ett vattenverk eller nåt sån't.

Vet inte om man fortfarande kan parkera där. Skulle kolla med Malmö Stad först. Vet inte vad Ludde har för rättigheter, skogen tillhör Malmö Stad så vitt jag vet, men jag antar att han sköter de slingor han använder så att kolla med honom är också en god idé. Eller att inte rida där han har harvat, han är inte världens lättaste att ha att göra med.:crazy:

Okej... tack för svaret vet du hur lång en galoppbana är runt hela ett varv...

Det varierar väldigt. I USA är det normala 1600 meter, eller en engelsk mil, men det finns även 800 meters banor och banor som har förlängts de senaste åren. Jag har för mig att både Belmont och Hollywood Park har blivit längre.

I England rider dom alla distanser härs och tvärs på gräsbanor. Det finns nåt lopp i Newmarket som är så där 3000 meter rakt fram. Kolla med Creetown, han borde veta.

Tycker verkligen inte du ska åka till flyinge eller blommeröd, deras banar är inte bra=/

Tycker verkligen inte du ska åka till flyinge eller blommeröd, deras banar är inte bra=/

Jag har aldrig varit på Flyinges bana, så den kan jag inte uttala mig om, men SÅ dålig är väl ändå inte Blommeröd ?
När nya Strandängen öppnade, fick den kritik, men det handlade mest om hurvida den var klar att gå löpningar med stora hästar på.
Den dugar mer än väl till att träna en pony och det finns erfarent ponygalopp-folk där.

jag rider i vomb någon gång i veckan- senast i går. banan där är jätte bra för till fället, plus att mina hästar kopplar av där, vilket de inte alltid gör på banan.. hehe:D

Okej men min kompis var på flyinges bana igår och sa att den var okej...

lyssna nu inte på lilla malin!!!! hahaha:)
ja det hade vatt super skoj med lite sällskap! så tråkigt att rida själv!!!

Står ditt nummer i infernot? Jag ringer dig när jag piggnat till lite, just nu är jag ganska seg efter gårdagens Göteborgsutflykt. Och så har jag en hemtenta som ska lämnas in på torsdag!:bump:

hahaha!!! mitt nummer står på internet... har bytat nummer så det i galoppinfot stämmer inte... jag brukar faktiskt alltid ha telefonen med mig om något skulle hända..hihihi... faktiskt väldigt smart..:D

Hmm :grin: det ska hon nog vara kapabel till, om hon får styr på sin häst vill säga... ;) :p

Hon får väl ha en sån där telefon som hänger i ett snöre om halsen så har hon händerna fria att styra med. Varför hon nu ska göra det?

Hur går det med hatten? Och när får du resultatet från Danmark? Väntar med spänning!:angel:

Hon får väl ha en sån där telefon som hänger i ett snöre om halsen så har hon händerna fria att styra med. Varför hon nu ska göra det?

Hur går det med hatten? Och när får du resultatet från Danmark? Väntar med spänning!:angel:

Precis, seniilsnöre som till glasögon! :idea: Menade mer få stop på sin häst... :angel:

Hmm hattskrället ja... Vi var i Paris igår för att inhandla, men jag hittade INGENTING, eller jo men 99 euro är lite över min budget för en hatt... :crazy: Så idag blir det panikshopping. Har kanske en klänning men då inga skor så får se vad jag hittar, blir inte middagslur idag heller :( Haha kommer vara död imorgon!!

Danmark får jag inte veta förrän slutet av juli!!! *segt*

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Jägersros trav- och galoppbana står i begrepp att rivas för att bli bostäder. En ny travbana kommer att byggas på fälten intill dagens...
Svar
0
· Visningar
87
Senast: Gunnar
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
601
Senast: Freazer
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 036
Senast: cili
·
Övr. Hund Den varma säsongen närmar sig med stormsteg och jag behöver skaffa en silverduk. Finns det skillnader i kvalitet och vilken tycker ni...
Svar
13
· Visningar
577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka