Galopprogrammet

Caroline.l.t

Trådstartare
Hej. Någon som kör Åsa Frymans (Antagon) galopprogram och kan berätta hur man börjar när hästen inte är i full kondition. Bör man tex köra lite längre skritt och/eller kortare galopper i början? Hur trappan man isf upp. Har en islänning så programmet blir ju ännu tuffare (med ryttare) än för storhäst.
 
Hej. Någon som kör Åsa Frymans (Antagon) galopprogram och kan berätta hur man börjar när hästen inte är i full kondition. Bör man tex köra lite längre skritt och/eller kortare galopper i början? Hur trappan man isf upp. Har en islänning så programmet blir ju ännu tuffare (med ryttare) än för storhäst.
Jag förstår inte riktigt, på vilket sätt blir programmet tuffare för en islandshäst än andra hästraser?
 
Hej. Någon som kör Åsa Frymans (Antagon) galopprogram och kan berätta hur man börjar när hästen inte är i full kondition. Bör man tex köra lite längre skritt och/eller kortare galopper i början? Hur trappan man isf upp. Har en islänning så programmet blir ju ännu tuffare (med ryttare) än för storhäst.
Jag har kört det en del men mestadels i lina. Har börjat med två intervaller per varv, de första gångerna lite kortare än 3 min.
 

Liknande trådar

Ridning Hej, Finns tips på hur man mjukar upp hästen fram? Min häst är stel/kort i båda fram i början av passet. Känns typ halt pga kort/stel...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 813
Senast: Noranovala
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 297
Senast: Amha
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 910
Senast: Stergo
·
Träning Hej, ska starta en GDT som ska bestå av 3 varv alltså kort tölt, trav,skritt galopp och ökad tölt eller trav plus en extra sträcka rätta...
Svar
0
· Visningar
454
Senast: Solhäst
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp