tinaiva
Trådstartare
Hade hovis ute igår och fick då syn på s k galoppskor i bilen. Har aldrig träffat nån som använt sådana men fick efter vad hovis berättade ett postivt intryck. Det som jag först fastande för var att de ser ut att ge ett bättre grepp, tänker då t ex på skogsstigar som kan vara rätt hala i bland.
Enligt hovis så ger den lite ökad möjlighet till rörlighet i hoven vilket jag tycker låter synnerligen trevligt. Dom är lättare och har fler sömhål vilket gör att man kan växla var man sätter sömmen om det skulle behövas.
Så var ligger nackdelarna? Slits förmodlilgen fortare men det känns inte som nåt stort problem för mig, räcker nog för det arbete vi håller på med.
Vem har erfarenheter? Bra eller dåliga
Enligt hovis så ger den lite ökad möjlighet till rörlighet i hoven vilket jag tycker låter synnerligen trevligt. Dom är lättare och har fler sömhål vilket gör att man kan växla var man sätter sömmen om det skulle behövas.
Så var ligger nackdelarna? Slits förmodlilgen fortare men det känns inte som nåt stort problem för mig, räcker nog för det arbete vi håller på med.
Vem har erfarenheter? Bra eller dåliga