Bukefalos 28 år!

Game of Thrones säsong 8

Eftersom inte alla går upp och tittar kl 03:00 köper jag att vi använder spoilers hela måndagen. Efter det ska det inte behövas - vi är väl hardcorefans eller??

Själv älskade jag avsnitt två och var gäspade rätt stor del av nr tre. Krigsscener är inte det bästa jag vet.

Melisandre - tack! Kommer att sakna dig.

Jorah - dog han verkligen? Han borde ha gjort det, men eftersom jag är ett stort fan av ser Jorah hoppas jag att han bara är svårt skadad. Han är Danys riddare - klarar hon sig utan honom? Tveksamt.

Beric - du har nu gjort vad du skulle. Tack.
 
Eftersom inte alla går upp och tittar kl 03:00 köper jag att vi använder spoilers hela måndagen. Efter det ska det inte behövas - vi är väl hardcorefans eller??

Själv älskade jag avsnitt två och var gäspade rätt stor del av nr tre. Krigsscener är inte det bästa jag vet.

Melisandre - tack! Kommer att sakna dig.

Jorah - dog han verkligen? Han borde ha gjort det, men eftersom jag är ett stort fan av ser Jorah hoppas jag att han bara är svårt skadad. Han är Danys riddare - klarar hon sig utan honom? Tveksamt.

Beric - du har nu gjort vad du skulle. Tack.
Jag tror Jorah dog. En fansida på instagram lade upp detta:

Och Emilia Clarke lade ut detta:
 
Hmm nej jag har för mig att man ser henne ligga i vatten?
Nja, är ganska säker på att man inte gör det, men det skrivs om det i böckerna. Jag vet att Catelyns spöke är en favorit bland många fans, men jag förstår att de valt att ta bort henne ur serien. Om de har svårt att knyta ihop säcken nu så hade det varit ännu svårare med ännu en karaktär som huserar :)
 
Nja, är ganska säker på att man inte gör det, men det skrivs om det i böckerna. Jag vet att Catelyns spöke är en favorit bland många fans, men jag förstår att de valt att ta bort henne ur serien. Om de har svårt att knyta ihop säcken nu så hade det varit ännu svårare med ännu en karaktär som huserar :)
Ja absolut.. framförallt när det "bara" ska vara 8 säsonger
 
Vad hände egentligen med Melisandre? :confused: Varför fick hon vitt hår och sjönk ihop och tynade bort? Tillhörde hon de dödas arme?
 
Men alltså hörrni, hela den här tråden är uppenbart en spoilertråd och ingen klickar väl in sig här om de inte sett avsnittet tänker jag? Så kan vi sluta skriva allt i spoilers? :laugh:

OBS! Spoilers ahead.

Jag var faktiskt inte supertaggad efter första avsnittet, tyckte det var rätt tråkigt. Avsnitt 2 blev bättre, men fortfarande tyckte jag något saknades. Avsnitt 3 var däremot allt och lite till!
Älskar hur de byggde upp inför första sammandrabbningen med de döda, hur dothrakis red iväg med brinnande svärd som slocknade ett efter ett. Hela slaget var otroligt snyggt gjort både visuellt och ljudmässigt.

Arya har alltid varit min favorit och det var lite magi när de upprepade hennes gamla fightinglärares motto och jag älskar verkligen att hon fick döda Night King. Synd på Theon som kunde överlevt om han liksom väntat 2 minuter med att offra sig själv :D Sophie Turner spoilade dock hans död för mig i och med att hennes inlägg på instagram var överst när jag öppnade appen igår....

Jag håller helt med dig! Avsnitt 1 och 2 var ingen höjdare. Och det var skönt att själv kriget med de dödas armé bara tog ett avsnitt.

Så som Sansa tittade på Theon när han anslöt sig till dem så trodde jag en romans var på g. Men tjiii fick jag.

Brans karaktär förstår jag mig inte riktigt på... vad händer med honom nu tro?

OM kriget är över nu.. vad händer då med Cersie och hennes armé? blir det ett nytt krig där kanske... Spännande!
 
Jag vet inte om jag räknas som jättefans, men jag kollar varje måndag.

Sjukt besviken på sista avsnittet.
Först - hur i hela friden är det den bra idé att skicka ut kavalleriet mot dom döda?
Sen - WTF, vem bygger vallgravar och ställer sina soldater framför dom?
Och sen skicka ner dom som inte kan försvara sig i kryptan - bland de döda, när man väntar på att "han som väcker de döda" ska komma farande.

Tidigare har dom ju varit vettiga i sina strategier, men det här var ju bara dumt! Dom satt i ett slott, dom kunde bygga en vallgrav, då hade dom väl kunnat bygga flera. Och drakarna - dom hade 2 drakar som hade kunnat elda järnet, men dom stog mest still eller gled runt och var förvirrade.

Och till råga på allt dog knappt nån. Lite ledsen att Theon dog - dom kunde väl dödat Bran istället?

Men visst, snyggt var det, men väldigt osannolikt.
 
@Lavinia Vallgravarna hjälpte ju bara till en gräns, sen hade de ju behövt mötas oavsett? De döda tog väl sig över. Och de använde ju drakarna. Men de döda hade också en drake. Sen gick det ju sådär, när det t.ex. visade sig att drakeld inte kunde ta kål på The Night King, som i sin tur stövlade runt och väckte upp alla igen.
 
Jag vet inte om jag räknas som jättefans, men jag kollar varje måndag.

Sjukt besviken på sista avsnittet.
Först - hur i hela friden är det den bra idé att skicka ut kavalleriet mot dom döda?
Sen - WTF, vem bygger vallgravar och ställer sina soldater framför dom?
Och sen skicka ner dom som inte kan försvara sig i kryptan - bland de döda, när man väntar på att "han som väcker de döda" ska komma farande.

Tidigare har dom ju varit vettiga i sina strategier, men det här var ju bara dumt! Dom satt i ett slott, dom kunde bygga en vallgrav, då hade dom väl kunnat bygga flera. Och drakarna - dom hade 2 drakar som hade kunnat elda järnet, men dom stog mest still eller gled runt och var förvirrade.

Och till råga på allt dog knappt nån. Lite ledsen att Theon dog - dom kunde väl dödat Bran istället?

Men visst, snyggt var det, men väldigt osannolikt.

Jag var förberedd på att typ alla skulle dö. Men det är ju inte slut än.

Störde mig lite på att hela avsnittet var så mörkt. Det var svårt att se.
 
Jag vaknade alldeles för tidigt så jag steg upp för att titta. Inte värt det.

It’s finally happening och jag gillade scenen mellan Dany och Cersei. Hatet, det tydliga men outtalade. Men i stort är jag besviken på det här avsnittet. För mycket MÄN och gråtande kvinnor. Och så den jävla draken. :(
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 406
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 261
Senast: Blyger
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 067
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 405
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp