90 dagar - 2024 Edition

Jag har hållit planen att äta det som finns hemma och bara nödkompletterat med lite färskvaror vid två tillfällen (vaniljsemla räknades också in där), förutom två dagar då det blivit utemat. Totalt har jag lagt mindre än 500 kr på matinköp under januari, och då är utematen inräknad.
Det finns fortfarande massor kvar i både frys och skafferi, så det ska inte vara några problem att fortsätta på inslagen bana. I helgen lutar det åt pulled älg :up: .
 
Jag kom igång med träningen igen och ligger i fas :up: Läsningen har jag tagit tag i igen, målet om 15 min per dag är bra tror jag. Pusslandet går också framåt. Min begränsning av tid på instagram höll jag 28 av 31 dagar i januari så det är fullt godkänt tycker jag!
 
Eftersom januari mest bestått av jobbiga medicinbiverkningar och influensa är det bara att äta mer vegetariskt som det blivit något av. Mest för att vi är två i familjen som hjälps åt med det.

Men nu börjar jag rätta till mig så ska börja ta tag i de andra punkterna också. :)
 
Den här tråden som gjort att jag tagit tag i en del andra saker i livet inspirerade mig idag till att avinstallera alla min mobilspel 😱 Kan göra bättre saker med den tiden jag lagt på mobilspelen. Får se om det fortfarande känns som en bra ide om ett tag 🤣
 
Jag blev tydligen så sönderstressad där ett tag att jag glömde skriva in mina mål :rofl:

Försökt att ta de mål som gick sämre förra året vilket är:
Läsa en bok per månad- Ej uppnått etapp nr 1 men hoppfull för framtiden:D
Läsa en tidning per vecka- För att få bort lagret men råkar alltid läsa någon Buffe/Mersmak/Hem&Hyra och räkna den:D
Mött stegmål oftare: Här går det faktiskt bra pga nytt schema så mer gående! Den nya smartklockan inköpt av andra skäl än stegkoll räknar allt som min telefon inte tidigare gjorde för vem orkar släpa med den:banana:
Nytt recept per vecka- Går lite så och så men har iaf en bunt recept att prova :D
 
Försöker i detta nu att mana mig ut på stigarna med mtbn (det blåser och regnar). Har haft två katastrofala veckor med noll ork (varken psykisk eller fysisk). Kan nästan tro att min 90-dagars utmaning var att INTE träna 15 minuter/dag :angel: . Återkommer...
 
Fortsätter ogenerat min monolog 😆. Himla tur att jag kom ut sist för nu är barmarken borta igen. Idag blir projektet att orka de där 15 minuterna. Kanske bara ska ta tagi det nu medan sonen roar sig själv.
 
Här kommer en uppdatering från mig! En helt okej start för februari, trots PMS-vecka. :)

1000005284.jpg


Lördag var det fest och söndagen var jag fruuuktansvärt bakfull, så det blev ett rejält hopp över flera rutor där! :rofl: Är mest stolt över att jag ändå lyckades göra några få yoga-övningar på söndagskvällen...
 
Lägger ytterligare en katastrofal vecka till handlingarna. Idag körde jag iaf 30 minuter kettlebell med Sandra Friberg. Samt en liten niominutare när sonen hittade på annat. Jag är fortfarande helt utmattad på alla plan men känner ändå att träningen ger mer energi än vad den tar. Startsträckan har dock blivit lång och att slösurfa på mobilen ligger närmre tillhands. Men, ny vecka, nya tag. Det kanske blir mer än 90 dagar för mig för att ro iland rutinen.
 
Det går fortsatt bra för mig. Jag har inte köpt så mycket onödigt (två par örhängen för totalt 180 kr var inte så farligt) och träningen går kanon! Har redan gjort 15 pass på gymmet i år. 😁
 
Lägger ytterligare en katastrofal vecka till handlingarna. Idag körde jag iaf 30 minuter kettlebell med Sandra Friberg. Samt en liten niominutare när sonen hittade på annat. Jag är fortfarande helt utmattad på alla plan men känner ändå att träningen ger mer energi än vad den tar. Startsträckan har dock blivit lång och att slösurfa på mobilen ligger närmre tillhands. Men, ny vecka, nya tag. Det kanske blir mer än 90 dagar för mig för att ro iland rutinen.

Det här med att träning verkligen ger energi.

Jag hade en så otrolig pissdag igår, där det kändes som att alla slet i mig (jag jobbar + pluggar + två ideella uppdrag) och jag ville slänga min HT åt helvete och bara lägga mig under täcket. Är upptagen varje kväll denna vecka, så stressen är ständigt närvarande.

Grät en skvätt framför datorn, sen gick jag upp och körde ett yoga-pass och ett kettlebell-pass. Tog en dusch och drack vatten. Poff! Stressen avtog, humöret balanserades och jag kunde genomföra mitt kvällsmöte. Ska verkligen påminna mig själv om det nästa gång jag drar mig för att träna!
 
Här går det skit och jag blir bara provocerad och stressad av min habit tracker så jag låter den vara till mars månad 😝

Började månaden med förkylning som fortfarande inte gett med sig helt. Varit helt död efter jobbet, sovit som en kratta samt ätit en del godis och kakor pga självömkan.

Nya tag idag! Det är dags för en liten promenad ikväll och jag ska läsa något kapitel i boken jag lade ifrån mig för ett par veckor sedan. Februari 2024 kan vara den längsta kortaste månaden jag varit med om.
 
För min del går det helt okej. Jag har fått in en del rutiner, men ibland är det något som fallerar, och något annat fallerar alltid. Min träning. Hur svårt kan det vara? Det är SÅ motigt. Jag känner en stress att ta tag i det för jag har mycket annat jag måste göra, men samtidigt har jag tid att stundtals bara sitta och glo, lyssna på musik, spela spel. Fan, lägg den tiden på 10 min träning. Det är bättre än inget.

Jag har någon slags fysaktivitet om dagen som mål, och det kan låta mycket (?) men det behöver inte vara hård träning, utan kan vara t.ex. yoga, promenad, simning beroende på vad som känns bäst. Varje dag alt. varannan dag är det som funkar bäst för mig, mer sällan och det räcker med omotivation en ynka dag för att jag ska tappa det helt. Jag måste få in den här rutinen med något varje dag helt enkelt.

Och jag VET ju att jag mår bättre efteråt. Jag vet det, så varför är det så motigt att ta tag i det?


Nu efter all den här kritiken mot mig själv inser jag att jag måste ta tag i min träning idag som jag egentligen inte orkar :p
 
En liten avstämning för februari:

13 träningspass
3 böcker
2 pussel
Max 45 min instagram per dag, förutom en dag när jag använde 47 min men det gills knappt.
La också till 10 dagar godisfritt i slutet på månaden vilket jag höll, och har fortsatt med än så länge.

Nöjd! :) Ligger lite efter på läsningen men kämpar på med en kvart om dagen minst (prioriterar bort det ibland).
 
Hej HOPP!
Nu ska jag sluta negligera denna tråd! :D

Inte många dagar kvar av årets 90 dagar - hur går det för er? :)
 
För mig rullar det på. Har varit i affären ett fåtal gånger, omsatt en del av frysens innehåll och ska fortsätta med det.

Ett gäng tomat- och gurkplantor växer och frodas. Ska så några fler nu i veckan.

Men något surdegsbröd har inte blivit av. Måste köpa hem ett lämpligt mjöl och det har jag glömt varje gång jag varit in på affären.
 
Jag har tagit en paus :angel:

Tappade motivation någon gång i februari och när jag sedan skapade en riktigt tråkig plan för mars var katastrofen ett faktum :p
 

Liknande trådar

F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 146
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 625
Senast: _Elly_
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 139

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp