Gamla butiker vi minns

Någon göteborgare här? Jag minns Wettergrens på Avenyn, Epa och Domus samt NK naturligtvis. Haglunds sadelmakeri var/är klassiskt, mamma köpte min första Stübben allround där 1970, då var jag 14 och fått stor häst. (Har fortfarande en troligen lika gammal Stübben när jag rider idag). Paley's och Bräutigams var älskade konditorier.

Överskottsbolaget
Finns kvar, bytt namn till ÖoB för att det inte säljs speciellt mycket armégrejer längre. Skulle ha förkortats till ÖB egentligen, men det ville inte den svenska Överbefälhavaren, så därför petades det in ett o mellan Ö och B.
Jag jobbar där sedan 2008.

Åh Russdog var en favoritaffär när jag var så stor att jag fick/vågade åka till Uppsala utan vuxet sällskap. Hardenborgs tyckte jag var lite läskigt, de kändes som för "fina" för lilla mig så typ köpte gummisnoddar och katt-/hästgodis.
Och så fick man klappa hunden på H:)

Någon göteborgare här? Jag minns Wettergrens på Avenyn, Epa och Domus samt NK naturligtvis. Haglunds sadelmakeri var/är klassiskt, mamma köpte min första Stübben allround där 1970, då var jag 14 och fått stor häst. (Har fortfarande en troligen lika gammal Stübben när jag rider idag). Paley's och Bräutigams var älskade konditorier.

Evas Paley finns ju kvar :) Bräutigams också, men inte på sin gamla plats utan numera i Haga. Junggrens är väl också ett sådant där kondis som många har starka minnen från och det finns ju också kvar men jag har aldrig varit där.

Wettergrens på Avenyn blev väl Akademibokhandeln (liksom Wettergrens på Backaplan, fast det var Bokia en period också).

Liknande trådar

Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 926
Senast: Monimaker
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 315
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 514
Senast: Dentaku
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
358
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår