gamla klippmaskiner

L

lill_flesky

Har en gammal klippmaskin hemma, riktigt hur gammal den är vet jag inte men den lever än i alla fall :crazy: I alla fall så skickade jag in 2 st skär på slipning så att jag skulle kunna använda den nu att klippa halsen på pållan men men, trots att skären är helt och hållet nyslipade så tar den inte ett piss!! :( Den hugger mest tag i pälsen och man blir ju rädd att den ska nypa hästen när den gör så. Min häst har inte så mkt päls, så lite borde den ju klara av men det kanske inte beror på skären? kan det bero på batteriet eller nånting att den inte tar något?
:confused:
 
1. Hur många watt är maskinens motor på? Är det en fullstor maskin?

2. Har du skruvat åt så att det är tillräckligt tätt mellan bladen?
 
1. ingen aning faktiskt, hur kollar man det? Maskinen är inte så stor, eller, inte riktigt så stor som alfa laval maskinerna men den är ju inte jätte liten heller...
2. På min maskin så är det inte ett delat blad utan när man tar bort det så sitter det ihop.

Fick ett tips om att jag skulle olja in skären ordentligt också och prova igen. vad tror ni om det?
 

Liknande trådar

Utrustning Vad ska man tänka på? jag har alltid problem när jag klipper. Halva hästen går jättebra, sen börjar maskinen tugga och kamma pälsen...
Svar
14
· Visningar
2 077
Senast: sassiball
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 715
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Har en gammal häst (fjordning) snart 33 år som i vinter börjat klia sig. Har lokaliserat klådan till främst under magen, men eftersom...
Svar
13
· Visningar
3 931
Senast: ptr
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 130
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp