Gamla typen av fälttävlanshjälm, finns dom fortfarande?

Haukur

Trådstartare
Jag har en gaaaaaammal hjälm (15 år nu:o ) som jag bara älskar, den sitter perfekt och är underbart skönt att rida i. Ganska snygg också om man frågar mig. Men efter 15 år och säkerligen några smällar i golvet så är den ju inte säker längre så jag rider oftast i en annan nu men den trivs jag inte alls i. Den är ful och obekväm.

Undrar därför om hjälmen jag har säljs fortfarande, minns inte märket men jag ska kolla nu när jag är i stallet. Det är den gamla typen av fälttävlanshjälm, utan skärm. Har kollat runt på nätet men hittar ingen som säljer dessa längre... Har dom dött ut? Jag har aldrig fattat vitsen med skärm på hjälmen..

Sv: Gamla typen av fälttävlanshjälm, finns dom fortfarande?

finns ju massor av såna, jockey hjälm kallas modellen.

Jag har en gaaaaaammal hjälm (15 år nu:o ) som jag bara älskar, den sitter perfekt och är underbart skönt att rida i. Ganska snygg också om man frågar mig. Men efter 15 år och säkerligen några smällar i golvet så är den ju inte säker längre så jag rider oftast i en annan nu men den trivs jag inte alls i. Den är ful och obekväm.

Undrar därför om hjälmen jag har säljs fortfarande, minns inte märket men jag ska kolla nu när jag är i stallet. Det är den gamla typen av fälttävlanshjälm, utan skärm. Har kollat runt på nätet men hittar ingen som säljer dessa längre... Har dom dött ut? Jag har aldrig fattat vitsen med skärm på hjälmen..

För att det är snyggt! ;)

Jofa gjorde väl sånna förut? Jag har iaf en därifrån som jag inte använder.

Jofa gjorde väl sånna förut? Jag har iaf en därifrån som jag inte använder.

Min är från Champion Showring, eller va det heter.
Den är över 10 år och har vart med om allt och lite till, den är skit bra :D

Snyggt :D

Mina jockeyhjälmar har varit från Källqvists (Olympic) resp. Champion

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 115
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 168
Senast: Jamtland
·
Hemmet I våras började våra duntäcken få hål i sig och släppa dun. Inte så konstigt, eftersom de var nästan 15 år gamla. Jag försökte sy ihop...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: VLMF
·
Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 386
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka