gammal hund....

S

skrocken

sitter o tittar på min kära gamla riesenhane... Han är 12 år o har alltid varit mer än pigg, snarare smått galen! tills för drygt ett år sen då han blev "gammal" o lekrycken blev alltmer sällsynta. Det senaste halvåret har han tacklat av mer o mer. De senaste veckorna har det gått snabbt utför.... Ofta vill han inte ha maten, kräks ibland upp den, blivit alltmer vinglig i bakbenen. Blicken har inte längre den där speciella glimten som alltid funnits där...
Jag vet innerst inne att det börjar bli dags för det sista vetbesöket, men det är så himla tungt!! Denna hund betyder så oerhört mycket för mig o min familj! Å just därför vill jag ju inte att han ska behöva gå här o må dåligt.

Usch, ville bara skriva av mig lite....Vet att det tidigare har diskuterats här att många "spar" på sina gamlingar för länge, o visst tycker jag också så. Men det är bra tungt när man står där med sin egen!
 
Sv: gammal hund....

Ja det är tungt, inget tvivel om den saken... Den enda tröst jag kan ge är att det för mig, och många andra, faktiskt är velandet och funderandet fram till beslutet som är jobbigast. Att gå och tänka på det, iakkta hunden, är den piggare eller sämre idag osv. är skitjobbigt....
När man väl bestämt sig och det är gjort kommer sorgen men ibland också en liten liten känsla av lättnad för hundens skull. "Nu har den fått frid."

Ge honom en sista riktigt god tid och skäm bort honom rejält. Låt honom sedan somna in med gott samvete efter att ha gett honom ett bra liv. :)
 
Sv: gammal hund....

sitter o tittar på min kära gamla riesenhane... Han är 12 år o har alltid varit mer än pigg, snarare smått galen! tills för drygt ett år sen då han blev "gammal" o lekrycken blev alltmer sällsynta. Det senaste halvåret har han tacklat av mer o mer. De senaste veckorna har det gått snabbt utför.... Ofta vill han inte ha maten, kräks ibland upp den, blivit alltmer vinglig i bakbenen. Blicken har inte längre den där speciella glimten som alltid funnits där...
Jag vet innerst inne att det börjar bli dags för det sista vetbesöket, men det är så himla tungt!! Denna hund betyder så oerhört mycket för mig o min familj! Å just därför vill jag ju inte att han ska behöva gå här o må dåligt.

Usch, ville bara skriva av mig lite....Vet att det tidigare har diskuterats här att många "spar" på sina gamlingar för länge, o visst tycker jag också så. Men det är bra tungt när man står där med sin egen!

Det är alltid lika jobbigt, har varit med om det några gånger.

Vi hade också en Risen innan , underbara hundar:), han blev 14 1/2 , så han blev en gammal gubbe.
 
Sv: gammal hund....

ja visst är det härliga hundar! har ju alltid trott att min skulle bli minst 14 också....
 

Liknande trådar

L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
664
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 285
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 626
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp