Gammalt fönster med spröjs

Poxz

Trådstartare
Jag är ute efter ett gammalt fönster med spröjsar. Helst utan glas i.
Var kan man tänkas få tag i ett sådant? Har fått för mig att de är "hårdvaluta", så jag kan tänka mig att det är lite tricky.

Ska åka ut till Emmaus härute imorgon och rota lite i deras gamla skräplador, men har inga större förhoppningar om att hitta något där. Har jag inte hittat något i sommar blir det väl att åka runt halva Skåne på loppisar och leta.

Några andra tips?
 
Sv: Gammalt fönster med spröjs

Känner du någon med lada :angel: det brukar stå och skräpa i gamla bonnagårdar..på loft och i skrymslen. ;)
 
Sv: Gammalt fönster med spröjs

Brukar säljas på blocket ganska ofta. Fast ibland i större mängder, men även enstaka då och då.
 
Sv: Gammalt fönster med spröjs

:bow:
Ah, varför tänkte jag inte på Blocket? Ska hålla utkik där.
 
Sv: Gammalt fönster med spröjs

:D
Kanske kommer mer nu framåt våren när folk börjar bygga om/till inför sommaren också.
 
Sv: Gammalt fönster med spröjs

Det brukar finnas gott om fönster hos försäljare av återvunnet byggmaterial. Sådana stället är ofta helt fantastiska. De har fönster, dörrar, tegel, dörrtrycken, beslag och mycket, mycket annat.
 
Sv: Gammalt fönster med spröjs

Kan hjälpa dig att hålla utkik, kanske har vi nåt ligger i stugan till o med. Önskemål om storlek?
 
Sv: Gammalt fönster med spröjs

Åh så snällt! :bow: :love:
Vet inte vad sådana fönster har för mått.
Vad kan ett "halvfönster" ha tro? 90x50...? *kliar mig lite vilset i skallen*
 
Sv: Gammalt fönster med spröjs

Vad skall du använda fönstret till, om man får vara så nyfiken att fråga? :)
 
Sv: Gammalt fönster med spröjs

Vad skall du använda fönstret till, om man får vara så nyfiken att fråga? :)

Jag ska sätta hönsnät (eller nåt lite tjusigare nät) på det och använda som "smyckeshållare". Köpa småkrokar och hänga halsband i, och även hänga upp örhängen där. Tycker smyckeskrin är lite trist, då SER man ju inte sakerna. Och så trasslar allt alltid ihop sig däri. :)
 
Sv: Gammalt fönster med spröjs

Åh så snällt! :bow: :love:
Vet inte vad sådana fönster har för mått.
Vad kan ett "halvfönster" ha tro? 90x50...? *kliar mig lite vilset i skallen*

Jag vet att vi har ett dubbelfönster, men det har jag redan planer för :angel::D Men vid tillfälle ska jag åka ut o rota på vinden. Ligger en massa grejer där från "förr". (Hittat delar av en psalmbok från 1812 där uppe :eek: ) Skulle bli förvånad om det inte ligger någon fönsterkarm med spröjs där. :)
 
Sv: Gammalt fönster med spröjs

Jag vet att vi har ett dubbelfönster, men det har jag redan planer för :angel::D Men vid tillfälle ska jag åka ut o rota på vinden. Ligger en massa grejer där från "förr". (Hittat delar av en psalmbok från 1812 där uppe :eek: ) Skulle bli förvånad om det inte ligger någon fönsterkarm med spröjs där. :)

Jättesnällt av dig! :love:

Spännande med en "skattkista" så där, som man kan hitta allt möjligt i! :banana:

Men det är ingen panik, stressa inte ut, jag har letat fönster läääänge så jag kan allt vänta lite till. :)
 
Sv: Gammalt fönster med spröjs

Kolla på skroten/återvinningen. Eller kolla runt i staden om någon gammal villa ska renoveras.

Vi kastade bort ett tiotal sådana fönster när min far renoverade sin villa.
 
Sv: Gammalt fönster med spröjs

Ja, du får nog vänta tills det går att ta sig ut :rofl: Nu har det varit snö, tö, snö, tö, regn, kallgrader, snö, tö, regn, kallgrader. Så jag vill nog inte ens veta vilken isbana det är på grusvägen där :eek:
 
Sv: Gammalt fönster med spröjs

apropå emmaus, finns det nån karta dit? jag å gubben skulle åka dit i lördags, men hittade fan inte dit *morr*
vet du öppettiderna med? :)

hoppas du hittar ditt fönster!
(jag har ett hjorthuvud i "silver" upphängt på väggen som smyckeshängare :))
 
Sv: Gammalt fönster med spröjs

Tack, det hoppas jag med. :)

Här finns vägbeskrivning och karta, även om jag inte fattar ett skit av kartan... nåja, det är i alla fall väldans lätt att hitta. I alla fall för mig som bara bor ca 1 mil därifrån.

Öppettiderna står också på hemsidan.

De har en spännande blandning av totalt skräp och riktigt fina saker. Hittade inget fönster förstås (eller jo, men de var både för stora och för nya), men en helt ok jeanskjol för 10 kr.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 241
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 725
Senast: Lhas
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 417
Senast: zarmino
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 630
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp