Gammalt Valeryd släp

Smurfmodesty

Trådstartare
Hej

Är det någon här som har erfarenheter av gamla Valeryd släp?
Funderar på att köpa ett av en bekant, men vad är det man ska tänka på?
Golvet är nybytt och bromsarna oxå. Mattan är ok.
Det är modellen med kapell på, istället för vanligt tak.

Vet ni ungefär hur dom ligger prismässigt? Tyvärr vet jag inte årsmodell men skulle väl kunna gissa på tidigt 80-tal?

// Smufen :banana:

Jag har en kompis som har ett gammalt Valeryd från tidigt 80-tal. Hon är kanonnöjd med det, varianten med plyfaisolerat(!) tak och inte kapell. Hon har tydligen inte ens behövt byta golv på alla dessa år. Det elektriska vet jag att hon fixade med härom året, men ingen total omdragning utan bara småfix.

Vad jag personligen kan reflektera över är kanske att ventilationen på de gamla släpen är lite bristfällig, men om det är kapell blir det ett midre problem.

Kanske kapell kan vara känsligt för många hästar då det ger mycket oljud?

Ja hästar som inte är van vid det kan nog reagera på det.

Den här finkan äger han som ägde hästen förut (fd travare) så min pålle bryr sig inte alls i att den är lite annorlunda, utan knatar på utan problem, och är jättelugn vid körning.

Hmm blir nostalgisk.... hade innan ett riktigt GAMMALT valeryd fr 1966!!! Ett sk 1,5 hästars!

Det var en riktig trotjänare som jag hade i massor av år! Helklätt med aluminiumplåt, stadigt, underbart att dra med!!!!

Sålde det som renoveringsobjekt för ett par år sedan pga av att ett par balkar behövde svetsas och min sambo inte e så bra på att svetsa så den bara stod och skräpade!

Men om ett släp är över 30 år gammalt är det väl acceptabelt att det behövs litet småfix! :D Eller hur?

/Kung Tulle

Ja det är nog ganska okej ;)

Fast iofs, min bil har rullat snart 62 000 mil, och den kräver knappt nån service :D

Men okej då, lite småfix måste dom ju få :d

Liknande trådar

Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 281
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Jag har snöat in i blocket/hastnet djungeln av begagnade hästtransporter men känner att jag har för dålig koll! Jag har en stor (ca...
Svar
14
· Visningar
2 229
Senast: banani
·
Western Hej! Ganska ny på western fronten men har planer på att skola om mig o min gamla hopphäst då hon inte håller för hoppningen längre.. Har...
Svar
7
· Visningar
1 811
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 621
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår