Bukefalos 28 år!

Gammelkatten gillar inte nya kissen

vinkelina

Trådstartare
Hade kanske inte räknat med det heller. Varje gång hon ser honom fräser hon. Han bryr sig inte så mycket men har börjat gå undan henne. Ibland nosar hon lite på honom men slutar alltid med fräs.

Vi bor stort och finns ställen att gå undan på. Tänkte först de skulle träffas genom burens galler men hon gömde sig under sängen så släppte bara ut ungen då

Är en 6 månaders okastrerad hankatt. Hon är 9 år
 
Hur länge har du haft båda, och hur länge har de gått ihop?


Nu har junior bott här i två veckor. Ingen skillnad. Hon bara fräser och surar när han är nära. Han bryr sig inte, går undan. Iom att vi bor rätt stort och det finns utrymme för båda är jag rätt lugn. Och det tar tid antar jag. Men skulle vara bea om man kom på nått så hon accepterar honom
 
Jag tror tid är det enda som hjälper. Jag har en som gömde sig första tiden, han ville verkligen inte veta av den nya katten. Men det gick över. Jag har 3 katter och det har alltid blivit lite turbulent när det kommit en ny, men det har alltid lugnat sig och de funkar bra ihop. Så tålamod, det ger sig med tiden.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 512
Senast: Rhinos
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 589
Senast: jemeni
·
Övr. Katt I februari blev vi tvungna att ta bort ena katten akut. Kvar blev min kisse som fyller 15 i år, hon har aldrig varit ensamkatt (överlevt...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: Crossline
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 551
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp