gångarter?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare nero94
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 811
N

nero94

Hej, jag är lite osäker på alla olika gångarterna på tävlingar...
Någon som kan beskriva dom lite närmare?
Särskillt mellantrav och samlad skritt (en tränare sa att i samlad skritt skulle hästen intetrampa under sig, vilket låter ganska konstigt...):confused:

Tack!:)

Sv: gångarter?

I mellantrav vill man se att hästen länger steglängden men behåller samma takt som i arbetstrav. I samlad skritt ska hästen inte ha något övertramp, det var säkert det din tränare menade. Men det är inte samma sak som att hästen inte ska trampa under sig. Det betyder att den ska sätta bakhoven i framhovens spår, inte förbi framhovspåret som den ska i (mellan), ökad och fri skritt.

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 730
Senast: Mirtai
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 336
Senast: Kajsalisa
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 626
Senast: Idaw83
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
2 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka