Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Förstår inte heller vad som är så osannolikt? När min åring var föl töltade, galopperade och passade hon de första 3-4 månaderna, sen hittade hon igen traven också när djupsnön kom. Nu travar hon mest, men de andra gångarterna visar hon också, fast passen har hon väl mest visat de få gånger jag löslongerat henne.
Eller hur, håller helt med dig. Kompisen 3åring töltar klockrent i hagen (+ trav & galopp) har ännu inte sett honom springa så fort som pass än, men han är 5gångare
Förstår inte heller vad som är så konstigt med att unga hästar visar upp sig i rena gångarter i hagen!?? Har förutom alla befintliga gångarter sett t.ex. flott passage på isländska föl och unghästar när de showar i hagen. Hur många rider passage på dem sen??? Inget ovanligt eller konstigt i det, det mesta vi lär hästen sen när vi börjar arbeta med den bygger ju på saker som i botten är naturligt för den. Men när vi sätter oss på den ruckar vi på hästens naturliga rörelsemönster och balans så då är det inte alla förunnat att hitta tillbaka till ren takt. Där krävs skickliga och lyhörda ryttare som kan plocka fram det naturliga i hästen. Särskilt när vi plötsligt ber om samling etc som är mindre naturligt brukar det bli lite konflikt mellan vår idé om tyngdpunkt jämfört med hästens naturliga rörelsemönster... Sen finns det unga hästar som tidigt klurar ut att t.ex. grisepass är bekvämt att lulla runt i när det inte är nån idé att skynda sig eller visa upp sig. Eller som blir spända och passiga för att den inte förstår vad vi vill att den ska göra. Ett sånt beteende blir snabbt inlärt och befäst om man inte är observant. Alla är ju olika, gäller både oss och raggsockorna
Hästmänniskan Har fortfarande inte hört ifrån dem + att den redan var så stor som jag vill ha men bara två år. :( Ardenner växer långsamt, så den lär...