Gångarterna krånglar

Du har köpt en häst du varit medryttare på. En outbildad obalanserad islandshäst med 3 gångarter som med islandshästar starka psyke tagit över situationen. Det krävs mycket tid och pengar och kunskap att få ordning på en sån häst. Förra ägaren var sk tränare och har inte töltsatt hästen?
Sen har dem som äger stallet nästan aldrig varit ute där på ett väldigt långt tag pågrund av privata problem så dem har inte havt tiden till allt, hon var ny för dem också innan han hon bott i flera olika länder, men jag tycke iallfall hon är en väldigt bra första häst, eftersom hon är så snäll och jag känner henne redan hyfsat och massa andra anledningar. Det var inte tanken att köpa en islandshäst eftersom det inte är min passion eller vad jag vill göra i framtiden så det spelar ingen roll om hon töltar eller inte
 
Min medryttarhäst var också ganska "ovillig" i början när jag red henne, framför allt om vi var ensamma på ridbanan. Men jag började använda lite konor och bommar och då lossnade det. Det var som att ridövningarna gav henne mening och efter ett tag behövdes inte de längre. Lycka till!
 
Min medryttarhäst var också ganska "ovillig" i början när jag red henne, framför allt om vi var ensamma på ridbanan. Men jag började använda lite konor och bommar och då lossnade det. Det var som att ridövningarna gav henne mening och efter ett tag behövdes inte de längre. Lycka till!
Tack för tipset, igår hade vi dock ett väldigt fint pass så jag tror det börja lossna för oss också:)
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 230
Senast: Fiorano
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 041
Senast: AbCdE
·
Ridning Har funderingar kring sitsen vid galopp. På ridskola lär man ut att det ska sättas tungt hela tiden, både vid fattning i galopp. Min...
2
Svar
33
· Visningar
3 168
Senast: Stekspaden
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp