går det att få tag på?

ameo

Trådstartare
Moderator
jag undrar om det finns någon här som har koll på ifall det över huvud taget går att hitta en rak Kimblewickstång/jaktstång/jaktkandar (kärt barn har många namn), med eller utan tungfrihet, i storlek 9-9,5?
Jag har hittat tvådelat, men är inte så sugen på det.
Vill bara veta om det ens går att hitta, möjligen vilken grossist det är som säljer det.
Länkar till butiker undanbedes

Sv: går det att få tag på?

Undrar om jag inte sett det i min butik.. :confused:
eller om det var ett annat bett kanske, kommer iaf ihåg att jag blev positivt överraskad.

Ifall du inte får vettigare svar från någon annan kan jag svänga förbi affären på måndag och kolla om det var ett jaktkandar jag såg.. :)

tillägger att jag inte är intresserad av de högre prisklasserna. Fick ett tips som jag förvisso är tacksam för, men det var alldeels för stora pengar och jag lägger inte det på ett bett till en shetlandsponny när det finns andra alternativ....

DarkInNight - du får gärna kolla, även vad det är för grossist i så fall... :)

Shires har ett oledat på ca 10 cm enligt deras engelska sida, det är det kortaste jag hittar. Ledade finns kortare.
Shires saluförs ju av många butiker och borde gå att få hem.

Fast 10 cm är för långt :(
jag har ett sånt till en annan av mina ponnysar och har provat det...

DSC01634.jpg

Det är väldigt olika stora munnar på shettisar, jag har flera varianter... Sen har jag inte anammat modet att pressa ihop munnarna i (i mitt tycke) för korta bett, utan de ska vara lagom från mungipa till mungipa.
(mitt halvblodssto har 11,5 och det är nästan i största laget...)

Mitt jaktkandar som jag hade var från Globus, rakt och fanns i 10.5cm vad jag kunde se.. Vet dock inte om dom hade mindre än så

vet en lite annan modell av kimblewick som har 9,5. Skillnaden är hålen i ringarna. Detta påminner mer om ett flippanbett..

Annars har globus pelham i 9,5

Då har jag varit in och kollat :) .
Jaktkandar hade de i strl 9,5, MEN bara i tvådelat :mad:
Däremot såg de väldigt söta och puttinuttiga ut, ringarna var utan "hyskor".
De hade däremot ett pelham i strl 9,5, rakt. Runt 300:- tror jag det kostade.

vet en lite annan modell av kimblewick som har 9,5. Skillnaden är hålen i ringarna. Detta påminner mer om ett flippanbett..
Hur ser den modellen ut då?
Jag vet inte hur ett flippanbett ser ut... (är normalt tämligen ointresserad av bettmodeller, eftersom jag aldrig har behövt eller sett någon anledning att experimentera med det)

oj, såg nu att det kostade 1000-lapp mer än jag trodde..
Kimblewick Happy Tongue, Jaktkandar heter det, det kan du googla på:)

tack, då var det nog det jag fick tips om häromdagen och det är alldeles för mycket pengar...

Dom små jaktkandaren var så himla små och nätta, synd att dom var tvådelade annars hade jag köpt ett på en gång..
Däremot kan jag nog tycka att det var i smalaste laget.

DarkInNight: ringarna var utan "hyskor"? Vad menar du med det, jag hänger inte alls med. :D

Japp jag har ett som ligger i mina gömmor men det vill jag behålla ;) Har köpt det på en känd auktionssite.

Liknande trådar

Trav Det här blir säkert ett långt inlägg men kanske finns det någon här som har nån idé eller tips eller helt enkelt kan pusha mig att ge...
Svar
15
· Visningar
2 589
Senast: Lazio
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 654
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka