Går det att redigera/klippa musikfiler ?

gylle

Trådstartare
Går det som rubriken frågar att redigera musikfiler ? Handlar mest om MP3 filer (även några andra) där jag tex skulle vilja klippa bort intro eller korta ner låten, går detta att göra ? Hur ?

Sv: Går det att redigera/klippa musikfiler ?

Och plötsligt vaknade en annan fråga, går det att spela bränd cd med mp3 låtar i vanlig (ganska gammal) cd spelare ?

Sv: Går det att redigera/klippa musikfiler ?

Visst går det att redigera i mp3-filer, liksom i alla andra typer av ljudfiler. Det finns gratisprogram (freeware) som hanterar de vanligaste filtyperna, sök på download.com och visa resultaten i rangordning utifrån Ratings. Exempel på program är Audacity och Quartz AudioMaster. Vill du jobba mer ingående med ljudredigering finns mycket kompetenta program från ca 2000-2500 kr.

Din andra fråga - nej, det är mycket osannolikt att en äldre cd-spelare kan spela upp CD-R med mp3-filer. Du behöver bränna ut skivan som CD-Audio, vilket innebär att mp3-filerna (automatiskt i de flesta cd-brännprogram) konverteras till samma typ som på köpta pressade skivor och att cd-r skivan skapas på ett sätt som gör att vanliga cd-spelare kan läsa den.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks... 2
Svar
35
· Visningar
2 880
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 292
Senast: Palermo
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
872
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 899
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma